Nieuws

Dit lazen onze SGNM’ers afgelopen weken voor jou.

  • All
  • Artificial Intelligence
  • Business Strategy
  • Consumenten
  • Content
  • Conversies genereren
  • Customer Data
  • Customer Experience
  • Customer Journey
  • Data Driven Marketing
  • Digital Business & Start-ups
  • Digitale marketing
  • Digitale transformatie
  • Doelgroepmarketing
  • Growth Hacking
  • Marketing Automation
  • Marketing Strategy
  • Marketing Technology
  • Omnichannel
  • Recruitment marketing
  • Sales
  • Social Media
All
  • All
  • Artificial Intelligence
  • Business Strategy
  • Consumenten
  • Content
  • Conversies genereren
  • Customer Data
  • Customer Experience
  • Customer Journey
  • Data Driven Marketing
  • Digital Business & Start-ups
  • Digitale marketing
  • Digitale transformatie
  • Doelgroepmarketing
  • Growth Hacking
  • Marketing Automation
  • Marketing Strategy
  • Marketing Technology
  • Omnichannel
  • Recruitment marketing
  • Sales
  • Social Media
contentmarketing

Contentmarketing: zo blijf je geïnspireerd

Contentmarketing is een flinke uitdaging. Consequent goede content schrijven die aansluit bij je doelgroep; je moet er een lange adem voor hebben, want je boekt waarschijnlijk …

Bekijk artikel →
e-wallet

Online betalen, is het nog weg te denken uit ons leven?

Virtueel betalen via iDEAL, Tikkkie of Wallet (digitale portemonnee) op een mobiel apparaat werd lange tijd geweken. Klanten waren bang om de controle kwijt te raken. Tegenwoordig staan we een stuk positiever tegenover virtuele betalingen.

Bekijk artikel →
twenty20_498bb75c-51da-457f-ac7e-5285526c0396

3 Omnichannel trends die je kunt verwachten in 2020

Klanten willen steeds vaker een emotionele band met merken. Zaken als merkintimiteit helpt om positieve emoties bij een klant op te roepen, om verkoop en loyaliteit te stimuleren. Bedrijven zullen in toenemende mate gebruikmaken van hyperpersonalisatie, analyse van klantgedrag en AI-gestuurde mogelijkheden voor machine learning.

Bekijk artikel →
employer branding in vacatureteksten

Vacature: Parttime Plofknaapje Utrecht

Afgelopen week zag ik wel een hele opvallende vacature van Coolblue voorbij komen: Coolblue is op zoek naar een Parttime Plofknaapje. De omschrijving van de vacature …

Bekijk artikel →
omnichannel

4 tips om aan de slag te gaan met omnichannel marketing!

Omnichannel is een marketingstrategie die met steeds meer succes wordt toegepast. Wat deze strategie zo speciaal maakt is dat er alles wordt gedaan om de klantbeleving centraal te stellen. Er worden van allerlei kanalen toegepast die elkaar aanvullen en ervoor zorgen dat ieder aspect klantgericht verloopt.

Bekijk artikel →
finger-2056030_1920

Social selling als verkoopstrategie in de B2B-sector

Als je de sales afdeling vraagt: Hoe bereik je momenteel B2B prospects? Krijg je vaak het antwoord: Via bestaande relaties en ‘koud’ bellen. Maar is dat nog rendabel?

Bekijk artikel →
verschil traditionele marketing en growth hacking

Traditionele marketing vs growth hacking, wat zijn de verschillen? [Infographic]

Growth hacking is onderhand een groot begrip geworden in de wereld van marketing. De algehele mindset die komt kijken bij het uitvoeren van marketing is hierdoor …

Bekijk artikel →
marketing language

Against English of voor het Nederlands?

Schrijf je een tekst voor marketingexperts, dan is het logisch dat je het hebt over de customer journey, in plaats van over de klantreis. Schrijf je voor een breder publiek? Dan kun je beter de Nederlandse term kiezen, die toch wat meer tot de verbeelding spreekt.

Bekijk artikel →
machine-learning

Het potentieel van chatbots

Door ongestructureerde gegevens te begrijpen, antwoorden op vragen als “hoe was je dag?” in plaats van “wat is tien min twee?”, kunnen chatbots nu een realistisch gesprek voeren dat niet nep aanvoelt of mensen frustreert met non-antwoorden. Je klantenservice kan nu 24/7 vragen beantwoorden met een breed scala aan gegevens dankzij slimme chatbots.

Bekijk artikel →
candidate experience

Kunnen potentiële kandidaten jouw vacature al vinden?

Kunnen potentiële kandidaten jouw vacature al vinden en gemakkelijk hierop solliciteren? Maak het sollicitatieproces van kandidaten zo gemakkelijk mogelijk en creëer een optimale candidate experience!

Bekijk artikel →
smiley-2979107_1920

Maak impact door emotie in B2B-marketing

95% van de aankoopbeslissingen vindt plaats in het onderbewustzijn. Het is daarom dus belangrijk om in B2B-marketing gebruik te maken van emotie.

Bekijk artikel →
voordelen nadelen omnichannel

Eén van de grootste valkuilen van omnichannel marketing

Tegenwoordig maken de meeste bedrijven gebruik van omnichannel marketing. Lees hier tegen welk probleem veel retailers aanlopen en hoe je dat oplost.

Bekijk artikel →

Vanuit het perspectief van een expert:

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Lees verder →

Leer verder...