Omnichannel workshop

Leren hoe je overal en altijd de beste klantervaring realiseert; waar je klant ook is

Een klant heeft tegenwoordig een enorme batterij aan middelen die hem helpen bij de aanschaf van producten en diensten. Websites, fysieke winkels, apps, social media kanalen, e-mail, de mobiele telefoon etc. De klant ziet al deze mogelijkheden niet als afzonderlijke kanalen maar is steeds op zoek naar een merk of een bedrijf. Met onze unieke Omnichannel Workshop leer je hoe je alle denkbare kanalen zo inricht en op elkaar afstemt, dat je met je merk en je bedrijf overal en altijd de best mogelijke klantervaring realiseert. 

Zorg voor de best mogelijke klantervaring met de omnichannel workshop

De SGNM omnichannel workshop helpt je om exact de juiste kanalen voor jouw bedrijf vast te stellen. Maar ook om deze zo in te richten en op elkaar af te stemmen dat de klant jouw bedrijf en merk als een uniek geheel ervaart, waarmee je daadwerkelijk het verschil maakt in de markt(en) waarin je actief bent. Ongeacht de vraag welk kanaal je klant op ieder moment in zijn aankoopproces gebruikt om in contact te zijn met jouw merk en bedrijf.

Hoe ziet de omnichannel workshop eruit?

1. Kanalen in perspectief

We laten je zien welke kanalen er allemaal denkbaar zijn om in contact te komen met klanten. Zowel in b-to-b markten als in b-to-c markten. De ervaring heeft geleerd dat dit vaak verrassend veel meer mogelijkheden oplevert dan je wellicht in eerste instantie denkt. Bij ieder kanaal lichten we toe welke eigenschappen dat kanaal heeft, hoe en wanneer je dat kanaal het best in kunt zetten en hoe je een ideale mix van kanalen samenstelt voor de allerbeste klantervaring. 

2. Hoe leer je je klant écht kennen?

Om een optimale klantervaring te bieden zul je goed moeten weten wat jouw klant precies wil. Waar de klant blij van wordt en echt op zit te wachten. Wij leren je hoe je daar zicht op krijgt. Hoe je dit in kaart brengt en welke technieken en tools je daarbij kunt gebruiken.

3. Hoe ziet het aankoopproces van jouw klant eruit?

Samen brengen we in kaart welke stappen jouw klanten in de regel zetten om te komen tot een aankoop bij jouw bedrijf. Dat kan zowel voor b-to-b klanten zijn als voor b-to-c klanten; afhankelijk van de vraag waar je je met jouw bedrijf op richt. Heb je verschillende klantgroepen, dan maken we op die manier samen verschillende klantprofielen.

4. Hoe implementeer of optimaliseer je een omnichannel strategie in je organisatie?

Samen formuleren we aan de hand van de inzichten uit het eerste deel van de workshop de ideale omnichannel strategie voor jouw bedrijf. Aan het eind van de workshop heb je een concreet en praktisch plan van aanpak hoe je een omnichannel aanpak implementeert in jouw bedrijf. Ben je al gericht met een omnichannel aanpak bezig, dan is het resultaat van de workshop dat je zicht krijgt op de vraag hoe je deze verder kunt doorontwikkelen en verbeteren.

Met de omnichannel workshop helpen we bedrijven om inzicht te krijgen in de vraag hoe je de perfecte klantervaring realiseert bij klanten die zich in een veelheid aan kanalen bewegen. Onze workshops zijn altijd maatwerk en worden volledig toegespitst op specifieke wensen en uitdagingen die worden bepaald in een intakegesprek voorafgaand aan de workshop.

Beschikbare data

Workshop:
Omnichannel

18 februari 2020 - 13:30 uur
Altijd op maat voor jouw bedrijf

€ 1.695 - max. 8 personen

Workshop:
Omnichannel

19 februari 2020 - 13:30 uur
Altijd op maat voor jouw bedrijf

€ 1.695 - max. 8 personen

Workshop:
Omnichannel

21 februari 2020 - 13:30 uur
Altijd op maat voor jouw bedrijf

€ 1.695 - max. 8 personen

€ 1.695 - max. 8 personen

Denk met je hele bedrijf na over de kansen van AI met de Artificial Intelligence Canvas

Download de gratis tool:
Artificial Intelligence Canvas

Zo zorg je dat je hele bedrijf meedenkt over AI