Eerder werd al bericht over Fashion++, een Facebook AI-experiment omtrent fashion advies. Nu wordt ook de Shopping op Instagram naar een hoger niveau getild. De 5G-provider EE (UK) bracht het digitale model genaamd Shudu live bij jou thuis op de catwalk.
Aangedreven door telecombedrijf EE-technologie, werd Shudu (het CGI-model), tijdens de 72e British Academy Film Awards op de rode loper tot leven gebracht in de vorm van een hologram. Kijkers thuis konden outfits vergelijkbaar met de outfits die werden gedragen door de celebrities in de Instagram Stories direct thuis kopen.
Hoe ging dat in zijn werking?
Shudu deed een live verslag vanaf de catwalk over de outfits van de celebrities die aanwezig waren. Gasten van de rode loper gingen naast het hologram staan en lieten foto’s maken met een Google Pixel 3-telefoon. Dit werd vervolgens in de Instagram-verhalen van EE geplaatst, waar gebruikers ‘omhoog kunnen vegen’ om een gesprek met Shudu, de chatbot, te beginnen. Gebruikers konden vervolgens hun persoonlijke stijlen met Shudu bespreken.
Zelflerend algoritme en personalisatie
De AI-technologie van Shudu is in staat om de verschillen tussen kledingstukken te leren op basis van snit, vorm en stofpatronen. Met behulp van deze kennis herkent het de outfit van elke celebrity en doorzoekt vervolgens duizenden betaalbare alternatieven om gebruikers te helpen een vergelijkbare look te creëren, op basis van hun eigen voorkeuren.
Bekijk de video:
Bron: https://cutt.ly/KegdXzE