Het effect van AI op bedrijven in 2025

Merle Vanger
Merle Vanger
Digital Marketeer
Merle Vanger
Merle Vanger
Digital Marketeer

Uit recent onderzoek, door het bedrijf Fountech.ai, blijkt dat 67% van de Britse ondervraagden Artificial Intelligence ziet als een bedreiging voor hun carrière.

Waar komt deze angst vandaan? En wat heeft dit voor invloed op het maken van keuzes voor de toekomst?

De aversie voor verandering valt grotendeels te herleiden uit onze natuurlijke angst voor het onbekende. Enerzijds, is het succes van de mensheid te danken aan onze flexibiliteit. We zijn in staat ons gemakkelijk aan te passen aan nieuwe situaties. Anderzijds, zijn onze hersenen geprogrammeerd risico’s uit de weg te gaan. We geven sneller de voorkeur aan een voorspelbaar negatief resultaat dan aan een nieuw onbekend resultaat.

Gelukkig is ons paradoxale brein te trainen, met de juiste mindset kan iedereen excelleren in een veranderend klimaat. Zo voorkom je dat angst een blokkade vormt tegen het benutten van kansen en potentie. Bij SGNM staat deze mindset centraal. We streven niet naar een wereld die draait op machines, maar zien AI als een hulpmiddel om het leven van mensen aan te vullen en makkelijker te maken.

Internationaal onderzoek- en adviesbureau Gartner heeft een soortgelijke visie als het gaat om de potentie van AI. Zij maken een interessante voorspelling als gaat om het jaarlijkse effect van AI op het succes van bedrijven wereldwijd. Hoe vertaalt zich dat in het groeiperspectief voor bedrijven in het jaar 2025? Lees het artikel hierover op Artificialintelligence-news.com

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.