SGNM
SGNM
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Slimme retargeting als basis voor een sterke online strategie

Jouw klant met één advertentie overtuigen om je product te kopen? Er zijn maar weinig bedrijven die dat voor elkaar krijgen. Zorg met slimme retargeting dat je ieder contactmoment met jouw potentiële klant zo relevant mogelijk maakt.

Jouw klant met één advertentie overtuigen om je product te kopen? Er zijn maar weinig bedrijven die dat voor elkaar krijgen. In de meeste gevallen zijn er meer contactmomenten nodig om iemand te overtuigen van de voordelen van jouw product of dienst. De uitdaging is om deze contactmomenten zo relevant mogelijk te maken. En dat doe je met slimme remarketing."

Zorg met slimme retargeting dat je ieder contactmoment met jouw potentiële klant zo relevant mogelijk maakt."

Remarketing via Google en Facebook

Online advertentieplatformen zoals Google en Facebook geven je toegang tot een enorm publiek. Alleen als je daar slim mee omgaat bereik je de juiste mensen. Met remarketing bereik je mensen die jouw site bezochten opnieuw. Zo kun je mensen die al enige interesse hebben getoond over de streep trekken. Echter, de standaard remarketing segmenten zijn vaak beperkt tot url-bezoek of een aankoop. Dat maakt het moeilijk om jouw advertentie specifiek te maken voor een bepaalde doelgroep. Ik geef je wat creatieve ideeën om je advertenties relevanter te maken, zodat jij de beste resultaten krijgt tegen de laagst mogelijke kosten.

Custom remarketing

Één van de beste manieren hiervoor is custom remarketing. Mensen die al op je site zijn geweest en daar specifieke acties uitvoeren hebben klaarblijkelijk een bepaalde mate van interesse. Wat als je van deze groep een custom remarketingdoelgroepen op kunt bouwen? Ik heb een geniaal artikel voor je gevonden die uitlegt hoe je custom events in kunt richten waarmee je een aangepast publiek op Facebook opbouwt.

Lees hier het volledige artikel.

Nadat je het hebt ingesteld, kun je remarketinglijsten maken op basis van bijvoorbeeld:

  • Specifieke uitgaande links die zij hebben aangeklikt;
  • Hoe ver ze gescrolld zijn op een pagina;
  • De bron, campagne, landingspagina en meer van hun eerste bezoek;
  • Video's op je website die ze bekeken.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.