Cookies en online gegevensverzameling zijn voor veel mensen geen vaag begrip meer. Door verscheidene schandalen is online privacy ook een veelbesproken onderwerp geworden en hiermee is het gemeenschappelijk wantrouwen sterk gegroeid.
Cookies en online gegevensverzameling zijn voor veel mensen geen vaag begrip meer. Door verscheidene schandalen is online privacy ook een veelbesproken onderwerp geworden en hiermee is het gemeenschappelijk wantrouwen sterk gegroeid. Dit maakt de interactie over dit onderwerp met klanten en websitebezoekers extra belangrijk, zeker voor bedrijven die een oudere doelgroep aanspreken. Onderzoek wijst namelijk uit dat hoe ouder de doelgroep hoe lager de bereidheid voor het delen van gegevens online.
Ook Apple is hierin onlangs een strategische weg ingeslagen sinds ze zichzelf zijn gaan promoten als ‘the only tech company you can trust’. Na een recent schandaal rondom het misbruik van audiogegevens van Apple-gebruikers lijkt deze zet niet meer volgens plan te verlopen. Of deze reputatieschade nog te herstellen is is nog maar de vraag maar het zal lang duren voordat zij zich weer kunnen positioneren als betrouwbaar bedrijf rondom de privacy van gebruikers.
Hoe kan je als bedrijf wel integriteit uitstralen? Waar jouw klanten en jij als bedrijf nu het meest aan hebben is open en eerlijke communicatie. Leg de nadruk op het belang dat jouw bedrijf hecht aan de privacy van klanten en focus op het creëren van een vertrouwensband.Meer weten over de perceptie van consumenten rondom gegevensverzameling?
Lees het artikel op Marketingland.
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.