De kracht van een online marketing scan voor de Bouw, Installatie & Vastgoed

De bouw-, installatie- en vastgoedbranche verandert razendsnel. Klanten oriënteren zich steeds vaker online voordat ze een keuze maken voor een leverancier, aannemer of projectontwikkelaar. Om in deze digitale wereld relevant te blijven, is het essentieel om een sterke online aanwezigheid te hebben. Een online marketing scan kan bedrijven in deze sector helpen hun zichtbaarheid te vergroten en meer leads te genereren. In dit artikel ontdek je wat een online marketing scan is, wat de voordelen zijn voor jouw bedrijf en hoe het jouw digitale strategie naar een hoger niveau tilt.

Meer bezoekers op de beurs? Gebruik marketing

Bezoekers naar jouw beursstand leiden doe je niet alleen tijdens de beurs, maar ook voor, op en rondom de beurs. Het doel is namelijk om jouw beurs tot een groot succes te maken. Dit doe je door middel van marketing en dat gaat wat verder dan een e-mail sturen of een social media post maken. Wij leggen je uit hoe je jouw beurs echt succesvol maakt.

In 3 stappen meer succes op de beurs door marketing

Sta je op de beurs? Dan is je belangrijkste doel: bezoekers naar de stand trekken. Geen bezoekers betekent geen leads. En zonder leads of bezoekers heb jij geen succesvolle beurs. Maar hoe zorg je dan voor dat succes? Door een juiste voorbereiding, executie en opvolging. Ondersteund door een goede marketingcampagne. Wij leggen je in dit blog uit welke stappen essentieel zijn voor het organiseren van een beurs die jouw doelstellingen behaalt.

Het marketingjaarplan: wat het oplevert en wat je misloopt als je het niet hebt

Geen marketingplan levert weinig resultaat. Een marketingplan levert wat resultaat. Een kwalitatief marketingplan levert echt resultaat. Maar wat is het dan precies dat zo’n plan oplevert? Wat loont de moeite? Wij hebben uiteengezet waarom marketingjaarplan essentieel is, wat het je oplevert, en wat je riskeert als je geen plan hebt.

5 tips waar je op moet letten bij het maken van een marketingjaarplan

Marketingplan opstellen brainstorm

Bijna iedereen werkt wel met een vorm van een marketing(jaar)plan. En nu het einde van 2024 dichtbij komt, is het de tijd van het jaar dat marketingverantwoordelijken aan de slag gaan met het plan voor volgend jaar. Maar wat zijn nu belangrijke onderdelen van zo’n plan? En waar moet je rekening mee houden bij het opstellen? Dit hebben wij voor je uitgewerkt in 5 belangrijke tips.

Customer journey b2b: wég van theoretische blabla

Customer journey b2b: wég van theoretische blabla

Of je nou een marketingtraining, -cursus of -opleiding volgt of er een handboek over openslaat, je kunt er niet omheen: de customer journey. Meestal voorzien van veel theoretische blabla over ‘touchpoints’, ‘customer experience’, ‘persona’s’ enz. Ben je zelf al eens aan de slag geweest met customer journeys, dan kom je erachter dat het in de praktijk nog niet zo eenvoudig is om ermee te werken. Zeker niet als je customer journey b2b is. Toch is het een heel handig hulpmiddel als je je klanten serieus neemt en een beetje wegblijft van die theoretische verhalen. Want: een goed in kaart gebrachte customer journey helpt je om beter te begrijpen wat je klanten zoeken en nodig hebben. Wat het jou daarna een heel stuk makkelijker maakt om de ervaring van klanten met jouw bedrijf op een hoger plan te brengen. Zo vergroot je de commerciële wervingskracht van je bedrijf en de tevredenheid en loyaliteit van je klanten. En dát is uiteindelijk wat je wilt. Toch? In deze blog gaan we verder waar de theorie stopt en laten we zien hoe je een customer journey in de praktijk gebruikt. 

Social media b2b inzetten: maar hoe dan?

Social media b2b inzetten: maar hoe dan?

Effectief social media b2b gebruiken voor je marketing: hoe doe je dat eigenlijk? Een interessante vraag, want social media zijn niet meer weg te denken. Ook niet in b2b gerichte bedrijven. En dan gaat het al lang niet meer alleen om LinkedIn. Informatie verzamelen over je markt, je doelgroepen en je concurrenten. Netwerken. Zoeken naar samenwerkingsmogelijkheden. In contact komen met potentiële klanten. Merkbekendheid opbouwen. Op de hoogte blijven van ontwikkelingen en trends in je vakgebied…: social media lenen zich er bij uitstek voor. In deze blog vind je er alles over. Inclusief een handige checklist als je van plan bent om meer werk te maken van social media b2b in je marketingaanpak.

B2b contentmarketing: hoe blijf je relevant?

B2b contentmarketing: hoe blijf je relevant?

Kwalitatieve content is een krachtig wapen om klanten te bereiken. B2c wordt het veel ingezet om (nieuwe) klanten aan te trekken, vertrouwen op te bouwen en om uiteindelijk (vaak indirect) omzet te genereren. In de b2b wereld is contentmarketing echter vaak nog een ondergeschoven kindje. Terwijl er door de steeds groter wordende online concurrentie ontzettend veel kansen liggen. Zeker in de bouw-, installatie- en vastgoedsector, die vaak nog worden gezien als conservatieve branches, waar offline nog een grote rol speelt. Offline is nog steeds belangrijk, maar zeker niet meer de standaard. De online concurrentiestrijd in b2b markten groeit namelijk met de dag. Zelfs in bedrijven waar de accountmanagers een grote rol spelen in de commerciële strategie. Maar hoe zorg je er als bedrijf nu voor dat je de kracht van content in een b2b omgeving optimaal inzet? Dat lees je hier.

SGNM icoon