Succesvolle marketing voor langetermijnresultaten

Door meerwaarde te creëren

Digitale strategie

BTN de Haas

Verhoogde organische vindbaarheid

Meer bezoekers via kennisartikelen

Omzetstijging

De uitdaging

Hoe kunnen we met onze webshop de focus verleggen naar het opbouwen van langetermijn-klantrelaties met onze doelgroep ‘agrariërs’ door middel van kennisdeling?

Voordat BTN de Haas de samenwerking met SGNM aanging, was er al veel aan online marketing gedaan. De focus lag daarbij steeds op bezoekers naar de website te trekken. De aankopen die deze bezoekers deden, waren vaak klein, van klanten buiten het agrarische domein en daarom meestal eenmalig. Om een langetermijnresultaat te behalen en toekomstbestendig te zijn, gaat het echter niet om zoveel mogelijk bezoekers op de website, maar om verbinding maken en bezoekers terug laten keren voor (nieuwe/grotere) orders. Dat betekent een andere onlinemarketingvisie. BTN de Haas kwam bij SGNM voor hulp bij die verandering.

De oplossing

Om op de lange termijn succesvol te kunnen zijn, moet er waarde worden opgebouwd voor de doelgroep van BTN de Haas: agrariërs. Zij moeten niet alleen komen voor de goede producten, maar vooral omdat zij daar meer krijgen: ze kunnen er ook terecht met vragen en voor advies en informatie. Door de focus te leggen op het creëren van die meerwaarde, kan BTN de Haas een langetermijnrelatie opbouwen met de doelgroep.

Over de klant

BTN de Haas is een agrarische groothandel die is opgericht in 1925. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de agrarische sector. Daarnaast is het bedrijf marktleider op het gebied van trampolines en zitmaaiers.

Benieuwd wat SGNM voor jou kan betekenen?
Resultaten

Een alsmaar groeiend percentage websitebezoekers komt binnen via kennisartikelen. Zij blijven dankzij de relevante informatie die daar te vinden is langer hangen op de website en gaan vervolgens vaker en sneller over tot het doen van (grotere) aankopen.

Positionering als kennisinstantie
Vaker, sneller en grotere aankopen

De ranking van geoptimaliseerde kennisartikelen op de website is enorm verbeterd. Informatieve teksten in de kennisbank worden zeer goed gelezen en de lezers klikken bijna altijd door.

Wij helpen je graag

Emely

Digital Advisor

emely@sgnm.nl

Levi

Operations Manager

levi@sgnm.nl

Sten

Digital Growth Consultant

sten@sgnm.nl