Uitvinden waar jouw doelgroep online echt naar zoekt

Van schoenen-webshop naar voet-adviseur

Digitale strategie

Intersko

Betere naamsbekendheid

Positie als kennis- en informatiecentrum

Stijging omzet en conversies

De uitdaging

Hoe bereik je op de juiste manier een seniorendoelgroep en bouw je een langetermijnrelatie met hen op?

Met eerdere Adwordscampagnes werden wel kortetermijnresultaten geboekt, maar lukte het Intersko niet om de doelgroep (senioren) voor langere termijn aan zich te binden. Daarom kwam Intersko bij SGNM terecht met de vraag: “Kunnen jullie ons, dankzij jullie expertise op het gebied van seniorenmarketing, helpen om onze doelgroep te bereiken en langetermijnrelaties met hen op te bouwen?”

De oplossing

Uit een uitgebreid zoekwoordonderzoek bleek dat er veel meer zoekverkeer zit op alles wat er rondom voetproblemen en -klachten gebeurt, dan op schoenen zelf. Intersko was eerst meer een webshop, met focus op de producten. Op basis van het zoekwoordonderzoek hebben we de focus verlegd naar kennisdeling en met behulp van campagnes en nieuwe (informatieve) webpagina’s hebben we Intersko een nieuwe marktpositie gegeven als kennis- en informatiecentrum.

Over de klant

Intersko specialiseert zich in comfortschoenen voor dames en heren. Het bedrijf heeft een uitgebreide webshop en meerdere filialen in Nederland waar specialisten klaarstaan om de beste schoenen te vinden voor elke voet. Intersko’s exclusieve merken Helvesko, Ladysko en dansko zijn speciaal naar de voet ontworpen en bieden ondersteuning en voetcomfort.

Benieuwd wat SGNM voor jou kan betekenen?
Resultaten

Op de website van Intersko zijn nu vele kennisartikelen te vinden. Omdat de doelgroep meer zoekt op voetaandoeningen en op antwoorden op hun vragen dan op specifieke schoenen, is de vindbaarheid van Intersko online hierdoor aanzienlijk verbeterd. 

Op de website van Intersko staan nu vele geoptimaliseerde kennisartikelen, die door de doelgroep goed worden gevonden en die nu veel hoger ranken in Google. Het aantal likes en volgers op social media is gestegen en er is een stabielere, grotere betrokkenheid vanuit die volgers. Dat betekent herkenbaarheid en een betere merkperceptie van Intersko.

“SGNM kent onze doelgroep en begrijpt hoe hun zoekgedrag in elkaar steekt.”
Marcel van het Hof
Eigenaar Intersko
Zoekgedrag doelgroep in kaart
Geoptimaliseerde kennisartikelen

Gerichte campagnes op Facebook hebben gezorgd voor honderden conversies en via Google Adwords zijn de daarin geïnvesteerde kosten in ruim een jaar tijd in twintigvoud terugverdiend.

Wij helpen je graag

Emely

Digital Advisor

emely@sgnm.nl

Levi

Operations Manager

levi@sgnm.nl

Sten

Digital Growth Consultant

sten@sgnm.nl