Betere online zichtbaarheid
Interne bewustzijnsvergroting van het belang van online marketing
Eerste stappen met digitale transitie
Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf meegaat als jouw doelgroep zich steeds meer online bevindt?
TROX Nederland maakt deel uit van een internationaal concern dat actief is in tientallen landen. In Nederland merkte de verkoopafdeling dat het steeds lastiger werd om bij potentiële klanten aan tafel te komen; ook in de installatiebranche is een digitale transitie gaande. Daarom kwam TROX bij SGNM met de vraag: “Kunnen jullie ons helpen om ook voor ‘online’ een plek te creëren in onze marketingstrategie?”
Bij aanvang van het project was meteen duidelijk dat we rekening moesten houden met de richtlijnen van het hoofdkantoor in Duitsland. Daarom zijn we daar eerst langs geweest om de kaders af te stemmen. Vervolgens hebben we tijdens een uitgebreide brainstorm met een groot team van TROX-medewerkers bepaald welke boodschap we online zouden gaan communiceren. Dat werd de basis voor een uitgebreide contentplanning, waarmee we nu nog steeds werken.
TROX Nederland B.V. maakt deel uit van het internationaal opererende TROX GmbH. Met maar liefst 27 dochterondernemingen in 25 landen, ruim 4000 werknemers wereldwijd en een omzet van 500 miljoen euro is TROX een van de wereldleiders op het gebied van de ontwikkeling, productie en verkoop van ventilatie- en airconditioningssystemen en -componenten.
Met behulp van een onlinemarketingstrategie hebben we de zichtbaarheid van TROX online vergroot, om nu en in de toekomst klant te kunnen blijven helpen.
In een branche waarin voorheen de focus lag op offline, was de omschakeling voor TROX naar online een grote stap. Door actief de medewerkers van TROX te betrekken bij het gehele proces, hebben we hen laten inzien hoe belangrijk die online aanwezigheid is. Zo zijn de eerste stappen gezet in de digitale transitie van het bedrijf.
Levi
Operations Manager
levi@sgnm.nl
Sten
Digital Growth Consultant
sten@sgnm.nl
© 2019 SGNM | Algemene Voorwaarden | Privacybeleid