Van B2B marktleider naar B2C startup

Een succesvolle intrede op de consumentenmarkt

Digitale strategie

Repair Care

Startup opgezet

Vindbare webshop

Uitgekiende positionering

De uitdaging

Hoe introduceren we als bestaand B2B-merk een nieuw merk succesvol op de B2C-markt?

Repair Care is al jarenlang een succesvol merk op de professionele markt. Na uitgebreid vooronderzoek, mede door SGNM, concludeerde de directie dat er ook op de consumentenmarkt behoefte is aan houtherstel- en onderhoudsproducten en kwam daarom bij SGNM uit met de vraag: “Kunnen jullie ons begeleiden en ondersteunen om deze consumenten op de juiste manier te bereiken en daarin succesvol te worden?”

De oplossing

SGNM heeft de consumentenmarkt geïnventariseerd en een plan gemaakt voor hoe Repair Care deze markt het beste kon betreden. Die inventarisatie had onder andere betrekking op de omvang en kenmerken van de markt zelf, concurrenten, precieze doelgroep(en), positionering en prijsstelling. Aan de hand van deze inventarisatie werd in samenspraak besloten om het merk Eazyfix op te zetten: een nieuwe naam, maar wel verbonden aan het toonaangevende, succesvolle Repair Care. Daarbij ontwikkelde SGNM een copyplatform, contentstrategie, een webshop, landingspagina’s, promotiemateriaal en besluiten we tot op heden samen met de directie welke stappen gezet worden voor de verdere toekomst voor Eazyfix.

Over de klant

Repair Care bestaat al sinds 1989 en is een echt begrip op de professionele schilders- en onderhoudsmarkt. Als marktleider levert Repair Care totaaloplossingen voor duurzaam houtherstel en onderhoud en biedt het bedrijf niet alleen hoogwaardige producten, maar ook projectbegeleiding en advies. Jaarlijks laten duizenden professionals zich bovendien certificeren via Repair Care. Met Eazyfix is er nu ook een nieuw merk gelanceerd met een specifieke productlijn voor de consumentenmarkt.

Benieuwd wat SGNM voor jou kan betekenen?
Resultaten

Het belangrijkste resultaat van de samenwerking tussen Repair Care en SGNM is het bestaan van het merk Eazyfix, met een geoptimaliseerde, vindbare website en webshop. Samen met de marketingmedewerkers van Repair Care werkt SGNM aan de verdere uitbouw van dit merk.

“SGNM heeft ons geholpen om de juiste stappen te zetten om de consumentenmarkt te betreden.”
Robert-Jan Corporaal
CDO, Eazyfix en Repair Care
  • Intrede op de consumentenmarkt
  • Uitgekiende positionering opgezet

Uit onderzoek bleek dat er op de consumentenmarkt twee grote doelgroepen bestaan: doe-het-zelvers en uitbesteders. Om beide groepen te kunnen bedienen, zijn er twee oplossingen uitgewerkt: voor de doe-het-zelvers is er o.a. een Kluscoach opgezet, die de klusser stap voor stap meeneemt door het reparatieproces. Voor de uitbesteders zijn contacten met gecertificeerde professionals opgezet, zodat ook zij eenvoudig en snel een kwalitatieve reparatie kunnen regelen.

Wij helpen je graag

Emely

Digital Advisor

emely@sgnm.nl

Levi

Operations Manager

levi@sgnm.nl

Sten

Digital Growth Consultant

sten@sgnm.nl