Startup opgezet
Vindbare webshop
Uitgekiende positionering
Hoe introduceren we als bestaand B2B-merk een nieuw merk succesvol op de B2C-markt?
Repair Care is al jarenlang een succesvol merk op de professionele markt. Na uitgebreid vooronderzoek, mede door SGNM, concludeerde de directie dat er ook op de consumentenmarkt behoefte is aan houtherstel- en onderhoudsproducten en kwam daarom bij SGNM uit met de vraag: “Kunnen jullie ons begeleiden en ondersteunen om deze consumenten op de juiste manier te bereiken en daarin succesvol te worden?”
SGNM heeft de consumentenmarkt geïnventariseerd en een plan gemaakt voor hoe Repair Care deze markt het beste kon betreden. Die inventarisatie had onder andere betrekking op de omvang en kenmerken van de markt zelf, concurrenten, precieze doelgroep(en), positionering en prijsstelling. Aan de hand van deze inventarisatie werd in samenspraak besloten om het merk Eazyfix op te zetten: een nieuwe naam, maar wel verbonden aan het toonaangevende, succesvolle Repair Care. Daarbij ontwikkelde SGNM een copyplatform, contentstrategie, een webshop, landingspagina’s, promotiemateriaal en besluiten we tot op heden samen met de directie welke stappen gezet worden voor de verdere toekomst voor Eazyfix.
Repair Care bestaat al sinds 1989 en is een echt begrip op de professionele schilders- en onderhoudsmarkt. Als marktleider levert Repair Care totaaloplossingen voor duurzaam houtherstel en onderhoud en biedt het bedrijf niet alleen hoogwaardige producten, maar ook projectbegeleiding en advies. Jaarlijks laten duizenden professionals zich bovendien certificeren via Repair Care. Met Eazyfix is er nu ook een nieuw merk gelanceerd met een specifieke productlijn voor de consumentenmarkt.
Het belangrijkste resultaat van de samenwerking tussen Repair Care en SGNM is het bestaan van het merk Eazyfix, met een geoptimaliseerde, vindbare website en webshop. Samen met de marketingmedewerkers van Repair Care werkt SGNM aan de verdere uitbouw van dit merk.
Uit onderzoek bleek dat er op de consumentenmarkt twee grote doelgroepen bestaan: doe-het-zelvers en uitbesteders. Om beide groepen te kunnen bedienen, zijn er twee oplossingen uitgewerkt: voor de doe-het-zelvers is er o.a. een Kluscoach opgezet, die de klusser stap voor stap meeneemt door het reparatieproces. Voor de uitbesteders zijn contacten met gecertificeerde professionals opgezet, zodat ook zij eenvoudig en snel een kwalitatieve reparatie kunnen regelen.
Levi
Operations Manager
levi@sgnm.nl
Sten
Digital Growth Consultant
sten@sgnm.nl
© 2019 SGNM | Algemene Voorwaarden | Privacybeleid