Contentmarketing: span je paard niet voor de wagen. Of juist wel?

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

“Putting the Cart Before the Horse” is het geheim van goede contentmarketing, zo las ik onlangs in een artikel op JDSupra.com. Die uitdrukking deed me direct denken aan de Nederlandse variant ‘Het paard voor de wagen spannen’, maar dat leverde flink wat verwarring op.

Deze Nederlandse uitdrukking betekent ‘iets nutteloos doen of de zaak verkeerd aanpakken’. Dat is duidelijk niét het geheim van goede contentmarketing. Een paar tellen later vond ik op Google uit dat het Engelse spreekwoord juist betekent ‘iets doen wat ongebruikelijk is, wat tegen het gebruikelijke ingaat’. Kijk, dat klinkt logischer. Maar wat is dan precies het ongebruikelijke, dat je zou moeten doen? 

Bouw een relatie op met je doelgroep

Eerst een publiek vergaren, dan pas succes behalen met je content, in plaats van content de wereld in zenden en dan wachten tot je publiek vanzelf naar jou toe komt: dat is de sleutel tot succes. Ga het gesprek aan met jouw beoogde publiek door hen te volgen, te lezen wat zij plaatsen en dat te delen of erop te reageren. Door eerst een relatie op te bouwen met jouw doelgroep, kun je hen leren kennen en erachter te komen wat zij interessant vinden. Zo zorg je ervoor dat je, als jij zelf iets plaatst, content hebt zowel die aansluit bij de interesses van je doelgroep als die jouw doelen bereikt (reacties, clicks, etc.). Benieuwd naar het hele artikel? Je leest het hier: https://cutt.ly/Jeo7US6.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.