Een succesvolle influencer-strategie: hoe begin je?

Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer
Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer

Iedereen heeft het tegenwoordig over influencers. Het kan voor jou erg interessant zijn om je te koppelen aan een influencer, maar waar begin je? Het is belangrijk dat er een goede match is tussen jou en de influencer. Wanneer is die match er? En hoe kun je influencer marketing integreren in je huidige strategieën?

Belangrijk bij influencer marketing is dat je eindigt met nuttige analytics waarmee je het succes kunt meten. Er zijn in elke sector wel influencers te vinden, dus met de goede informatie, gedegen onderzoek en een duidelijke strategie, kan influencer marketing interessant zijn voor elk bedrijf.

Een goed voorbeeld hiervan is de ‘Edchup’. Heinz en Ed Sheeran lanceerden de ‘Edchup’ op Internationale Ketchup Dag. Via Instagram maakte de Ketchup fan Ed Sheeran de samenwerking wereldwijd bekend. Bekijk hier de video:

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.