Facebook plaatst groepen centraal in de app

Muriël Baack
Muriël Baack
Digital Marketeer
Muriël Baack
Muriël Baack
Digital Marketeer
Tijdens de Facebook F8, een conferentie die Facebook jaarlijks houdt, kondigde algemeen directeur Mark Zuckerberg aan dat groepen een prominentere plaats krijgen in de app. Facebook slaat een nieuwe richting in door zich te transformeren tot een privacy-gericht platform. ‘Facebook maakt communities net zo belangrijk als vrienden op het platform’, aldus Marketingland.

Marketingland, dat in een artikel deze veranderingen beschrijft, stelt dat het onderdeel groepen anders ingericht gaat worden; iedere gebruiker krijgt een groepen-tabblad die gemakkelijker te vinden is en waarop een overzicht staat van alle activiteiten binnen de groepen waartoe ze behoren. Daarnaast beveelt Facebook groepen aan op basis van interesses van gebruikers. Deze functionaliteit wordt ook in andere onderdelen van de app geïntegreerd, zoals in Facebook Marketplace en Facebook Watch.

Maar wat betekent deze verandering van koers voor de marketing van bedrijven? Groepen gaan voor bedrijven een belangrijke rol spelen in het genereren van organische betrokkenheid bij volgers, volgens de auteur van het artikel. Zo toont Facebook meer content uit groepen in de nieuwsfeed en maakt Facebook het mogelijk om content in de nieuwsfeed te delen met groepen. Benieuwd hoe je als bedrijf op deze ontwikkelingen in kan spelen en deze kans benut om resultaten te laten groeien?

Lees hier het volledige artikel.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.