Wij van SGNM adviseren…

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

“Wij van WC-eend adviseren… WC-eend.” Je kent ‘m vast nog wel, zelfs als je wat jonger bent. De slogan komt uit 1989, maar is nog steeds een begrip. In 2007 werd deze zelfs verkozen tot beste slogan ooit. Knap gedaan dus. Hoe creëer je zelf een pakkende slogan? 

Nu zeggen ze wel eens ‘Beter goed gejat, dan slecht verzonnen’, maar als je deze slogan zou hergebruiken (wij van SGNM adviseren uiteraard ook SGNM), dan zullen lezers direct de oorsprong herkennen. Doe je het goed, dan kom je er misschien mee weg, maar creativiteit gaat vaak hand in hand met originaliteit. En daar heb je inspiratie voor nodig.

Copywriting voorbeelden

Weet je even niet meer waar je het moet zoeken, is je inspiratie op? In het volgende artikel van business2community.com vind je een lijst met prachtige copywriting-voorbeelden, voor een flinke dosis nieuwe inspiratie. De meeste zijn erg origineel, maar gelukkig hoef je niet altijd het wiel geheel opnieuw uit te vinden. Een mooi voorbeeld daarvan uit het lijstje is de advertentie van OkCupid, die de bestaande afkorting ‘DTF’ gewoon een nieuwe betekenis gaf.

De copywriters, content marketeers, digital managers of andere genieën die achter deze boodschappen zaten, verdienen misschien wel net zo’n prijs als de bedenkers van de WC-eend-slogan; wat vind jij? Bekijk alle voorbeelden hier: https://cutt.ly/bepjCRe.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.