Contentmarketing: hoe meer, hoe beter?

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

“More content isn’t better. It’s just more.” Deze uitspraak viel me direct op toen ik op uxplanet.org een artikel las over contentstrategie voor start-ups. Zeker omdat ik net daarvoor op customerthink.com een artikel had gelezen over kwaliteit versus kwantiteit met betrekking tot contentmarketing. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit, maar hoe zorg je ervoor dat je content op niveau blijft en dat je die kwaliteit kunt waarborgen?

Als je net begint met het maken van content, heb je vaak nog wel veel inspiratie. Na verloop van tijd weet je misschien niet meer zo goed waar je over moet schrijven. Maar help, een week niets posten kan toch niet? Beter iets dan niets? Nee! Als je content maakt waar jouw doelgroep geen behoefte aan heeft, geen interesse in heeft of die totaal niet aansluit bij wat je eerder hebt gedaan, kun je beter niets doen.

Wek de interesse van je lezer

Goede contentmarketing betekent echt niet dat je twee, drie keer per week een uitgebreid artikel moet schrijven. Simpel en duidelijk is ook goed. De schrijver van het artikel op customerthink.com haalt de Franse filosoof Voltaire aan: “The secret of being a bore is to tell everything” (“Le secret d’ennuyer est celui de tout dire”, zoals Voltaire dat zelf zal hebben gezegd). Je hoeft niet altijd alles te vertellen en volledig te zijn: soms is slechts een tipje van de sluier oplichten al genoeg om de interesse van je lezer te wekken. Zo maak je kwalitatieve content, zonder dat het je heel veel tijd of moeite kost.

Gebruik een contentmarketingstrategie

Contentmarketing is een langetermijnoefening. Hoe voorkom je nu dat je uiteindelijk toch op het punt belandt dat je je afvraagt of iets beter is dan niets? Door een goede contentmarketingstrategie neer te zetten. Daarmee zorg je ervoor dat alle content die je maakt, aansluit bij je langetermijndoel. Met dat doel voor ogen kun je veel makkelijker zien of je content kwalitatief is. Ook een contentkalender kan je helpen: zo plan je jouw sterke content en zit je nooit zonder. Meer over zo’n kalender en andere tips om geïnspireerd te blijven vind je ook in mijn vorige blog: https://sgnm.nl/content/contentmarketing-zo-blijf-je-geinspireerd/

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.