Contentmarketing: maak gebruik van je slechte humeur!

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

Chagrijnig, slechtgehumeurd of gewoon boos: we zijn het allemaal wel eens – of er nu een duidelijk aanwijsbare oorzaak is of dat je gewoon met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Als dat het geval is op een werkdag, kun je helaas niet terug je bed in kruipen. Dan moet je gewoon aan het werk. Gelukkig is een slecht humeur juist een uitkomst als je contentmarketeer bent. Ik vertel je waarom.

Ann Handley, contentmarketingexpert en bestsellerauteur, haalt de bekende uitspraak “Write in a good mood; edit in a bad mood” aan – en is het daar totaal niet mee eens. Doe het liever andersom, betoogt zij: als je boos of chagrijnig bent, zit je vol energie. Die kun je gebruiken om te schrijven. Veel schrijven, snel schrijven; gooi alles eruit. Editen, herschrijven heeft volgens haar echter weinig zin als je slechtgehumeurd bent, omdat je dan nergens om geeft en dus niet kritisch genoeg zou zijn.

Grappig genoeg betoogt Carol Tice, van makealivingwriting.com op dat laatste punt het tegenovergestelde. Zij stelt dat editen juist beter gaat, omdat je dan extra kritisch bent. “Who cares?” Je doelgroep cares, voor hen doe je het. Zij zegt extra kritisch te zijn als ze slechtgehumeurd is, zodat er aan het eind alleen nog echt zinnige content overblijft waar je doelgroep om geeft.

Het belangrijkste is om er voor jezelf achter te komen wat werkt. Probeer het eens, de volgende keer dat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Wie weet is die baaldag dan ineens toch een goede dag!

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.