Contentmarketing: zo blijf je geïnspireerd

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

Contentmarketing is een flinke uitdaging. Consequent goede content schrijven die aansluit bij je doelgroep; je moet er een lange adem voor hebben, want je boekt waarschijnlijk niet vanaf het eerste moment topresultaten. Hoe zorg je er dan voor dat je de moed niet verliest – en net zo belangrijk – dat je ook de inspiratie niet kwijtraakt? Goede content maken is één, goede content blijven maken en ook op de lange termijn nog sterke stukken produceren is iets anders. Ik geef je een twee tips.

Werk met een contentkalender

Met een contentkalender plan je vooruit en is het veel makkelijker om overzicht te houden. Als je een blog gaat maken, weet je al precies waar je over gaat schrijven. Zo kun je je tijd efficiënt gebruiken: in plaats van eerst nog je hoofd te breken over welk onderwerp je kiest, kun je direct aan de slag. Eventueel kun je in de dagen voordat je aan de slag gaat al rustig tussendoor nadenken over het onderwerp, zodat je al wat in je hoofd hebt als je er eenmaal voor gaat zitten. Bovendien zorgt het ervoor dat je goed in de gaten hebt waar je al over hebt gepubliceerd, zodat je niet (te veel) in herhaling valt. Als je rubrieken en thema’s gebruikt in je contentkalender zorg je bovendien voor voorspelbaarheid voor je lezers, die (positieve) verwachtingen opbouwen elke keer dat ze een bepaalde rubriek voorbij zien komen of je pagina in de gaten houden omdat ze weten dat je een interessant onderwerp gaat bespreken.

Brainstorm met je collega’s

Weet je niet meer waar je moet beginnen? Heb je een onderwerp maar geen inspiratie, invalshoek of loop je vast halverwege je stuk? Brainstorm met je collega’s. Zelfs even een praatje maken kan al helpen, en dat hoeft dan niet eens over het onderwerp te gaan waar jij mee bezig bent. Als je even iets anders doet, weet je daarna vaak weer hoe je verder moet gaan.

Er zijn nog allerlei andere tips en handigheden die ervoor zorgen dat je ook op termijn genoeg inspiratie hebt voor je contentmarketing. Circlesstudio.com maakte er een mooi rijtje van. Lees alle tips hier: https://www.circlesstudio.com/blog/7-ways-conquer-content-marketing-writers-block/

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.