Goede voornemens: sommige mensen maken ze vol goede moed elk jaar opnieuw, anderen wagen zich er niet aan. Ik behoor zelf tot de tweede groep; als ik iets wil veranderen, wil ik daarvoor niet wachten tot januari. Bovendien las ik afgelopen week een interessant stuk op nu.nl (punt 7) over dat januari eigenlijk helemaal geen slimme maand is om aan je goede voornemens te beginnen. Toch wil ik je via dit artikel graag een interessant lijstje laten lezen, met adviezen die je als goede voornemens zou kunnen opschrijven.
Het gaat om een lijstje met tien fouten op het gebied van contentmarketing die je in 2020 maar beter niet (meer) kunt maken, geschreven door Rachel Cravit van G2.com. Eén van de fouten die zij noteert, is er een die ik ook al regelmatig in mijn eerdere blogs heb genoemd: “using too much jargon (or not enough)”, met andere woorden: pas je schrijfstijl en je woordkeuze aan op jouw doelgroep.
Een ander interessant punt dat ze noemt is “op je gevoel vertrouwen”. Dat klinkt misschien wat vreemd, want veel van je beslissingen maak je juist op gevoel. Dat is echter niet verstandig als je bezig bent met contentmarketing. Hoe weet je welk zoekwoord het best is, als je er geen data voor raadpleegt? Hoe weet je dat je goed bezig bent, als je niet kijkt naar de resultaten van je content? Je kunt wel het gevoel hebben dat je een geweldige blog hebt geschreven, maar als de click-through-rate (klikfrequentie) ontzettend laag is, gaat er misschien toch iets mis en zul je je blog moeten herschrijven of de volgende keer iets moeten veranderen.
Of je het nu goede voornemens noemt of gewoon verbeteringen die je toevallig in januari doorvoert, het is wijze raad. Benieuwd naar de 8 andere punten uit het lijstje? Je leest ze hier: https://learn.g2.com/content-marketing-mistakes