Waarom je contentmarketingstrategie net zoiets is als boerenkool

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

“Het creëren van een contentmarketingstrategie kan zijn als het eten van groenten. Het is belangrijk – zelfs essentieel – maar het zou fijn zijn als je meteen over zou kunnen gaan op het dessert.”

Een bijzondere vergelijking, want persoonlijk ben ik een groot liefhebber van groenten. Bij het lezen van dit artikel van Jessica Mehring op business2community.com (waaruit ik bovenstaand citaat gehaald heb) fronste ik dus ook in eerste instantie mijn wenkbrauwen. Hoewel ik vind dat ze de metafoor niet geweldig goed uitwerkt, is het punt dat ze ermee probeert duidelijk te maken wel een belangrijke.

De contentmarketingstrategie die vooraf gaat aan het schrijven van content is namelijk essentieel. Zonder schrijf je voor niets; zonder een goede strategie leid je je doelgroep nergens heen. Je hebt misschien wel een leuke tekst geschreven, maar die sluit niet aan bij je eerdere stukken, bijvoorbeeld op het gebied van je boodschap of je tone of voice… Je hebt een goede blog gemaakt, maar die is helemaal niet relevant voor je doelgroep op het moment dat ze die lezen…

Met een contentstrategie zorg je ervoor dat de content die je maakt ook zinvol is voor je langetermijndoelen. En dat is misschien ook wel wat Mehring bedoelt: elke dag alleen maar toetjes eten is lekker, maar daar word je hoogstwaarschijnlijk geen 100 mee. Af en toe een avond boerenkool (of bloemkool, paprika’s of wat jouw favoriete groente dan ook is) is een stuk beter voor je. Met andere woorden: het maken van de contentmarketingstrategie niet voor iedereen het allerleukste deel van contentmarketing, maar het is wel essentieel om succes te bereiken.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.