Zes redenen waarom je een contentmarketing-expert zou moeten inschakelen

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

Het is natuurlijk altijd leuk als iemand een artikel schrijft over de voordelen van het inschakelen van iemand met hetzelfde beroep als jij. Zo las ik dan ook met plezier een artikel met daarin vijf redenen waarom je een contentmarketing-expert zou moeten aannemen (of inhuren). Stuk voor stuk goede redenen, waar ik er graag nog eentje aan toevoeg.

Hoge kwaliteit content en vindbaarheid

Een van de reden die de schrijver van het artikel noemt, is dat het de kwaliteit van je content ten goede komt. Geen inhoudsloze stukjes, maar interessante content die aansluit bij de vragen en behoeften van je doelgroep (lees hierover ook meer in mijn artikel over kwaliteit boven kwantiteit).
Een ander argument voor het aannemen van een contentmarketing-expert is dat hij of zij weet hoe je je content moet optimaliseren. Als je wilt dat je doelgroep jouw content leest, moet die content wel te vinden zijn, stelt de schrijver van het artikel volledig terecht.

Strategie, tone of voice en regelmaat

De andere redenen die in het artikel worden genoemd, zijn dat een expert ook op strategisch niveau content kan maken (hoe zet je bijvoorbeeld Google Analytics in om je content te verbeteren?), dat de expert de juiste toepassing van jouw tone of voice garandeert en dat hij of zij ervoor zorgt dat je regelmaat krijgt in wanneer en hoe vaak je content plaatst. Voor meer uitleg bij deze argumenten verwijs ik je graag door naar het originele artikel: https://bit.ly/38eQNuV.

Foutloze teksten

Zelf voeg ik, zoals gezegd, nog graag een argument toe aan het rijtje. Je mag ervan uitgaan dat als je een contentmarketing-expert aan het werk zet, het resultaat in foutloos Nederlands geschreven is. Ik vind het zelf ontzettend storend als je op een website spelfouten tegenkomt. Zit je net lekker in een blog, struikel je over een slechtlopende zin, een dt-fout of een tikfout en ben je helemaal uit het verhaal. Het komt bovendien het imago van je bedrijf niet bepaald ten goede. Als ze zo slordig zijn met hun teksten, hoe gaan ze dan om met mijn bestellingen, kun je je afvragen.

Of je nu een contentmarketing-expert in dienst neemt of liever zelf content maakt, bovenstaande punten zijn essentieel voor het bereiken van goede resultaten.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.