Dit zijn de belangrijkste contentmarketingtrends van 2021

Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer
Laura van Moolenbroek
Laura van Moolenbroek
Content Marketeer

Het jaar 2021 is nog zeker niet afgelopen, maar het einde komt langzaam maar zeker wel in zicht. Ik vind het heerlijk: ik heb stiekem al het eerste kerstlichtjessnoer opgehangen in mijn woonkamer. Het leek me daarom een mooi moment om ook vast eens te reflecteren op dit jaar, op contentmarketingtrends 2021 dan tenminste. Het is slim om dat nu vast te doen: misschien zijn er contentmarketingtrends die jij hebt gemist. Zo kun je er nu nog voor de rest van het jaar op inspelen!

Trend 1: omnichannel

Het is eigenlijk geen trend meer, maar gewoon een blijvende verandering in het marketingvak. Maar omdat veel bedrijven zich nu pas bewust worden van omnichannel en er meer mee bezig gaan, past het wel in dit rijtje. Omnichannel (content)marketing houdt in dat jij als bedrijf aanwezig bent op elk kanaal waar jouw doelgroep ook is. Via al die kanalen, online en offline, deel je herkenbare content, communiceer je op een consistente manier en bied je steeds weer een vergelijkbare ervaring. Dat verwachten je klanten tegenwoordig ook van je: zij denken niet in kanalen, ze willen gewoon altijd en overal een goede en herkenbare ervaring met jouw bedrijf. Als jij nog niet omnichannel minded bent, is dat tijd om het nu te worden!

Trend 2: live, live, live!

Aangezien we een flink gedeelte van dit jaar niet altijd overal konden gaan waar we wilden, is het niet gek dat er veel nadruk lag op andere communicatiemogelijkheden. Veel bedrijven kozen ervoor om webinars te organiseren in plaats van events op locatie. En ook andere soorten live events, zoals een uurtje live gaan op Instagram, waren interessant voor veel bedrijven. De nadruk ligt daarbij vooral op de interactie: deelnemers kunnen live hun vragen stellen en krijgen direct antwoord. En later kun je die gesprekken op allerlei manieren weer opnieuw delen. Live online activiteiten zijn slimme bron van content dus en zeker de moeite waard om mee door te gaan.

Trend 3: content hergebruiken

Het was/is dit jaar soms heel moeilijk om nieuwe content te maken. Grote projecten waar je content over had willen maken worden uitgesteld, events waar normaal veel promotie voor is gaan niet door… Omdat je als bedrijf toch graag met regelmaat content wilt delen met je doelgroep, is hergebruik nog veel belangrijker geworden. Oude artikelen updaten bijvoorbeeld of in stukjes hakken en zo deel voor deel op social media plaatsen. Zo haal je veel meer uit je content. Een goede ontwikkeling, want het is toch zonde als je veel moeite stopt in bijvoorbeeld een blog en die vervolgens maar één keer deelt op LinkedIn en verder niet?

Contentmarketingtrends 2021: aan de slag!

Het jaar is nog niet om en ik verwacht dat deze trends in 2022 niet ineens zijn verdwenen. Speel er daarom ook met jouw bedrijf op in! Maak gebruik van de kansen die er liggen en laat je bedrijf zo groeien. 

Heb je daar hulp bij nodig? Dan staat het team van SGNM voor je klaar. Neem contact met ons op via:

Tel: 085-0030334

Mail: info@sgnm.nl

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.