Customer experience: stel jij jouw klant de juiste vragen?

Shanice Roosje
Shanice Roosje
Internal Operations
Shanice Roosje
Shanice Roosje
Internal Operations

Ben je er klaar voor?! Customer experience is niet langer optioneel maar een must om jouw business succesvol te maken. Het maakt niet uit hoe groot of klein je bedrijf is of in welke branche je werkzaam bent. Weten wat de klantervaring is, geeft jou een sterkere positie ten opzichte van jouw concurrent.

De juiste vragen stellen aan je klanten is het antwoord! Deze vragen zorgen ervoor dat jij helder krijgt hoe het gesteld is met jouw customer experience. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Helaas is het zo dat veel bedrijven de verkeerde vragen stellen. In enkele gevallen zal dit onervarenheid zijn. Toch zijn er ook nog bedrijven waarbij managers de antwoorden gewoon niet willen horen. Maar wat is nou een goede vraag en wat niet?

Als je echt je klantervaring wilt verbeteren, stel dan vragen die gaan over je processen, diensten en producten en niet alleen over personen. Lees in dit artikel van Forbes een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Antwoorden op de juist gestelde vragen kunnen weleens teleurstellend zijn, maar houd in gedachten dat je hier als bedrijf alleen maar beter van kunt worden.

Tip! Stuur korte vragenlijsten of feedbackformulieren naar je klanten met open vragen om betere respons te krijgen. Doe dit bijvoorbeeld aan het einde van een chat-gesprek of nadat je een klant gesproken hebt. 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.