Wat heeft branding met omnichannel te maken?

Manon van Aalten
Manon van Aalten
Online Marketeer
Manon van Aalten
Manon van Aalten
Online Marketeer

Branding en omnichannel: twee hele belangrijke marketingtermen. Weet jij wat ze inhouden? Grote kans dat ze jou niet al te bekend in de oren klinken. Maak je geen zorgen, wij leggen je uit wat ze precies zijn en waarom ze belangrijk zijn voor jouw bedrijf. 

Wat is branding precies?

Veel mensen denken bij branding aan hoe een bedrijf eruit ziet; bijvoorbeeld het logo en de huisstijl. Met andere woorden: de visuele uitstraling van het bedrijf. Maar als we het hebben over branding gaat het om veel meer! 

Branding komt terug in allerlei aspecten van hoe jij als bedrijf communiceert. Niet alleen wat klanten visueel zien. Het zit ook in de advertenties die je plaatst, de e-mails die je stuurt, gesprekken die je voert op social media en de producten die je verkoopt. Kort gezegd: jouw visuele (en niet-visuele) identiteit staat symbool voor jouw bedrijfswaarden. Door branding correct toe te passen, komen dezelfde waarden overal in terug. 

Dit is ook precies waarom branding een grote invloed heeft op het succes van je bedrijf. Klanten zijn tegenwoordig niet meer alleen op zoek naar een product of service. Ze willen een ervaring…

Klinkt leuk allemaal, maar wat levert het concreet op voor jouw bedrijf? Met een passende, aantrekkelijke en consistente visuele uitstraling zorg je ervoor dat: 

  • Jouw merk wordt ervaren zoals jij dit voor ogen hebt. 
  • Je de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van je merk verhoogt.
  • Je de loyaliteit van je klanten verhoogt. 

Maar hoe werkt dit dan met omnichannel?

Jouw bedrijfswaarden tot in de puntjes overbrengen naar je klanten klinkt goed, toch? Maar dit is waar je vaak ziet dat het misgaat. ‘Tot in de puntjes’ betekent: overal. Hierbij is omnichannel het kernwoord. Met omnichannel marketing zorg je ervoor dat elk contactmoment met jouw klant in dezelfde tone of voice gebeurt en dat de klantervaring via elk kanaal hetzelfde is.

Heb jij nog nooit van omnichannel gehoord? Of ben je hier wel mee bekend, maar weet je niet precies wat dit inhoudt? Geen probleem. In dit artikel leggen wij je uit wat omnichannel is en wat de voordelen zijn. En ben je nieuwsgierig geworden? Leuk! Je kunt in dit artikel handige tips lezen over hoe jij omnichannel kunt inzetten en verbeteren. 

Wil je weten wat omnichannel voor jou kan betekenen? Onze marketingexperts geven je graag persoonlijk advies! Neem contact met ons op voor meer informatie. Bel naar 085-0030334 of stuur een e-mail naar info@sgnm.nl.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.