Marketplaces zetten customer journey op zijn kop

Levi Raja Boean
Levi Raja Boean
Operations Manager
Levi Raja Boean
Levi Raja Boean
Operations Manager

Dat ontwikkelingen zich online, in een razend tempo, opvolgen is geen nieuws. Ook het bestaan én de gigantische groei van online marketplaces is geen nieuws. Wat wel nieuws is, is dat de customer journey van de Nederlandse online-shopper drastisch aan het veranderen is. 

Waar Google twee jaar geleden nog dé plek was waar men de overwegingsfase doorbracht,  zijn het vandaag de dag de marketplaces die steeds dominanter worden binnen deze fase van de online customer journey.

Wereldwijd vindt al vijftig proces van alle online bestellingen plaats via een marketplace en ook in Nederland neemt de populariteit van de marketplaces sterk toe. Zo blijkt uit onderzoek onder 2.000 Nederlandse online-shoppers dat driekwart van de Nederlanders zijn/haar zoektocht naar het juiste product start op een marketplace. Met de aankondiging van Amazon dat zij in Q1 van 2020 gaan verkopen via hun Nederlandse site, is het zeer aannemelijk dat de marketplaces in Nederland nog dominanter gaan worden binnen de customer journey. 

De online klantreis van de Nederlandse gebruiker is aan het veranderen. Nederlandse bedrijven dienen dus hun aanpak ook te veranderen. Waar tal van bedrijven zich nu nog focussen op SEO en SEA wordt het in 2020 tijd om serieus na te gaan denken over MZO – Marketplace Zoekmachine-Optimalisatie. 

Meer lezen over de toenemende populariteit van Marketplaces in Nederland? Lees het artikel via: https://bit.ly/2OErMl5

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.