Agrimarketing

Wij helpen je als marketingpartner in de agrarische sector.

In elk agrarisch bedrijf draait het uiteindelijk maar om één ding: rendement. Zoveel mogelijk liters melk per koe, een optimale resistentie tegen ziektes, de grootst mogelijke opbrengst per hectare, de beste voerconversie enz. Dat was altijd al zo, maar het wordt wel steeds ingewikkelder. Door complexe en alsmaar uitdijende regelgeving. Maar ook door maatschappelijke druk op de sector, snelle ontwikkeling van de technologie en een hang naar duurzaamheid en schaalvergroting. Deze ontwikkelingen bieden toeleveranciers in de sector enorme kansen. De sleutel ligt in het realiseren van onderscheidend vermogen. Online marketing is daarbij een geweldig en kansrijk middel. Zeker als je kijkt naar de extreme veranderingen in het online gedrag van boeren en tuinders. Hoe speel jij daar op in?

Van aanbodgericht naar vraaggericht

Veel bedrijven in de agrarische sector werken nog heel aanbodgericht als het gaat om hun marketing. Niet de vraag van de boer of tuinder, maar het eigen aanbod staat bij deze bedrijven centraal. Toeleveranciers in de sector die hier geen verandering in aanbrengen en op hun websites alleen maar roepen hoe geweldig ze zijn, krijgen het steeds moeilijker. Het zijn vaak diezelfde bedrijven die hun marketinginspanningen grotendeels blijven steken in adverteren en in beursdeelnames. Terwijl de doelgroep ondertussen vooral online te vinden is. Bedrijven die inspelen op de vragen van de boer en de tuinder met relevante kennis. Dat is waar het steeds meer om draait. De vraag is dus: hoe kun je de boer en tuinder écht helpen in zijn bedrijfsvoering met een passende online aanpak?

Hoe wij je helpen:

Marketingstrategie

SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.

Omnichannel

Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing. 

Marketingondersteuning

SGNM is gespecialiseerd in online marketing voor de agrarische sector. Van oudsher is de land- en tuinbouw een branche waarin kennis een grote rol speelt. Boeren en tuinders vergaren die kennis via bedrijfsadviseurs, vakbladen en agrarische beurzen. Maar vergeet ook niet de rol van ‘de buurman’: veel kennis wordt door boeren en tuinders persoonlijk uitgewisseld met ‘mede-ondernemers in de buurt’, via studieclubs in de regio etc. De laatste jaren is echter ook het internet een steeds belangrijkere en dominante rol gaan spelen. Dat blijkt ook wel uit het sterk toegenomen bedrijfsmatig gebruik van het internet door boeren en tuinders. AgriMarketeers helpt jou om boeren en tuinders te bereiken.

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over marketing

Sales en marketing alignment

Sales begint waar marketing faalt

Onlangs volgde ik een masterclass ‘Excelleren in Sales’ op het HAN, waar mij de vraag werd gesteld: Wat is het verschil tussen sales en marketing? Als …

Bekijk video →
Human first in digitale wereld

Human first – in de digitale wereld

Ik hoor het nog heel vaak: “Onze klanten die zoeken alleen informatie en bellen ons daarna liever op.” Of: “We hebben geen tijd om direct een …

Bekijk video →
Artificial intelligence mcdrive AI

Binnenkort ook AI in de McDrive

McDonald’s heeft serieuze plannen om haar McDrive-dienst te gaan optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. De fastfoodgigant heeft namelijk de startup Apprente gekocht. Apprente heeft een …

Bekijk video →
klant ervaring customer experience

Spreek jij de taal van je klanten?

Iedere dag communiceer jij met je klanten via diverse kanalen. Maar spreek jij dan wel de taal die zij begrijpen? En dan bedoel ik hiermee niet …

Bekijk video →
Trends adverteren 2019 Female empowerment ads

Trend: Female Empowerment Ads

Het Wereldkampioenschap voetbal vrouwen bracht dit jaar een hoop positieve aandacht voor sportende vrouwen en voor vrouwenemancipatie in het algemeen met zich mee. Dit heeft ook …

Bekijk video →

Vanuit het perspectief van een expert:

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Bekijk video →