Installatiemarketing

Wij helpen je als marketingpartner in de installatiebranche.

Veel bedrijven in de installatiebranche zijn nog op een heel traditionele manier bezig met marketing: via beurzen, advertenties in vakbladen etc, terwijl het aankoopproces van hun klant steeds meer naar internet verschuift. Er zijn toeleveranciers van installateurs die hier op inspelen met handige webshops en adviserende websites. Er zijn echter ook bedrijven die gewoon op de ouderwetse manier hun website vol blijven zetten met technische specificaties van producten en weinig echt relevante informatie. Hierbij is het maar zeer de vraag of de installateur uiteindelijk goed geholpen wordt. Maar: hoe kun je de installateur dan wél goed helpen?

Doelgroep bereiken

Doelgroepen bereiken binnen de installatiebranche is niet eenvoudig, doordat er grote verschillen zijn in aankoopprocessen van klanten. De ene keer is er een installatietechnisch adviseur bij betrokken, de andere keer niet. Soms koopt de installateur bij de groothandel in; soms rechtstreeks bij de fabrikant. Sommige groothandels zijn alleen ‘dozenschuivers’ die producten verkopen. Andere ontpoppen zich meer en meer als echte kennispartners van de installateur. Hoe kom je er nou achter hoe jij het best je doelgroep kunt bereiken? Wij kennen als geen ander de bijzondere relatie in deze sector tussen adviseur, installateur, groothandel en fabrikant. Of het nu om W-gerelateerde marketingvraagstukken gaat of E-gerelateerde: SGNM spreekt de taal van de doelgroep.

Hoe wij je helpen:

Marketingstrategie

SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.

Omnichannel

Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing. 

Marketingondersteuning

Wij spelen uiterst flexibel en snel in op de marketingbehoeften van onze klanten. Marketingondersteuning van de digital marketeers van SGNM helpt bedrijven met de verdere professionalisering van hun marketingactiviteiten en het oplossen van capaciteits- en kennisvragen. We inventariseren de doelen, we stellen de grote lijn vast, zetten in, analyseren wat werkt en we optimaliseren constant.

Vanuit het perspectief van een expert:

digitale strategie

Digitale strategie: de klant centraal…

“Je moet de klant centraal stellen”. Je kunt tegenwoordig geen artikel lezen over marketing of verkoop, of het gaat daar over. Je vraagt je aan de ene kant af waar dat vandaan komt, die schijnbaar hernieuwde aandacht voor de klant. Je leest het hier!

Bekijk video →
Schermafbeelding 2019-11-07 om 09 (1)

Digitale strategie in de installatiebranche: de eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels.

De eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels. Check de video en lees ons bericht.

Bekijk video →

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over installatiemarketing

Duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen: doe jij ook mee?

Duurzaam ondernemen speelt steeds vaker een rol bij klanttevredenheid en bij koopbeslissingen. Dat komt omdat klanten (en medewerkers) vaker meer waarde hechten aan duurzaam ondernemen. Merk …

Bekijk video →
Duurzame klantrelaties

Zijn jouw klantrelaties wel duurzaam?

Waarom zijn duurzame klantrelaties zo belangrijk voor jouw bedrijf? Gartner Group beweert dat 80% van de inkomsten van je bedrijf komt van 20% van je bestaande …

Bekijk video →
Future-proof marketing: ben jij er klaar voor?

Hé ondernemer, is jouw marketingstrategie wel future-proof?

Vóór corona waren we niet bezig met echte future-proof plannen. Niemand had zich de coronacrisis kunnen inbeelden. Maar nu moeten we ons allemaal aanpassen aan een …

Bekijk video →
advertentiemarkt-1200x600

Komt er een einde aan de heerschappij van Google en Facebook op de digitale advertentiemarkt?

Google en Facebook domineren de digitale advertentiemarkt in Nederland. Welke kanalen bieden sterke alternatieve advertentieproducten? Lees hier meer.

Bekijk video →
search-bar-internet-algorithms-browse-engine-find-information-research-global-businessman-person_t20_Yw9rNX

Verbeter je SEO in minder dan een uur met deze tips

Bij SEO pas je de inhoud van jouw website zo aan dat deze bovenaan de zoekresultaten in Google verschijnt. Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat je publiek contact met je opneemt na het actief zoeken en vinden van jouw dienst. Lees hier een aantal quick-wins voor SEO-optimalisatie.

Bekijk video →