Agrimarketing

Wij helpen je als marketingpartner in de agrarische sector.

In elk agrarisch bedrijf draait het uiteindelijk maar om één ding: rendement. Zoveel mogelijk liters melk per koe, een optimale resistentie tegen ziektes, de grootst mogelijke opbrengst per hectare, de beste voerconversie enz. Dat was altijd al zo, maar het wordt wel steeds ingewikkelder. Door complexe en alsmaar uitdijende regelgeving. Maar ook door maatschappelijke druk op de sector, snelle ontwikkeling van de technologie en een hang naar duurzaamheid en schaalvergroting. Deze ontwikkelingen bieden toeleveranciers in de sector enorme kansen. De sleutel ligt in het realiseren van onderscheidend vermogen. Online marketing is daarbij een geweldig en kansrijk middel. Zeker als je kijkt naar de extreme veranderingen in het online gedrag van boeren en tuinders. Hoe speel jij daar op in?

  • Waar liggen de kansen op het gebied van marketing voor jouw bedrijf?
  • Hoe bereik je je doelgroep op de beste manier en welke marketingmiddelen zet je in?

Van aanbodgericht naar vraaggericht

Veel bedrijven in de agrarische sector werken nog heel aanbodgericht als het gaat om hun marketing. Niet de vraag van de boer of tuinder, maar het eigen aanbod staat bij deze bedrijven centraal. Toeleveranciers in de sector die hier geen verandering in aanbrengen en op hun websites alleen maar roepen hoe geweldig ze zijn, krijgen het steeds moeilijker. Het zijn vaak diezelfde bedrijven die hun marketinginspanningen grotendeels blijven steken in adverteren en in beursdeelnames. Terwijl de doelgroep ondertussen vooral online te vinden is. Bedrijven die inspelen op de vragen van de boer en de tuinder met relevante kennis. Dat is waar het steeds meer om draait. De vraag is dus: hoe kun je de boer en tuinder écht helpen in zijn bedrijfsvoering met een passende online aanpak?

Hoe wij je helpen:

Marketingstrategie

SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.

Omnichannel

Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing. 

Marketingondersteuning

SGNM is gespecialiseerd in online marketing voor de agrarische sector. Van oudsher is de land- en tuinbouw een branche waarin kennis een grote rol speelt. Boeren en tuinders vergaren die kennis via bedrijfsadviseurs, vakbladen en agrarische beurzen. Maar vergeet ook niet de rol van ‘de buurman’: veel kennis wordt door boeren en tuinders persoonlijk uitgewisseld met ‘mede-ondernemers in de buurt’, via studieclubs in de regio etc. De laatste jaren is echter ook het internet een steeds belangrijkere en dominante rol gaan spelen. Dat blijkt ook wel uit het sterk toegenomen bedrijfsmatig gebruik van het internet door boeren en tuinders. AgriMarketeers helpt jou om boeren en tuinders te bereiken.

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over marketing

advertentiemarkt-1200x600

Komt er een einde aan de heerschappij van Google en Facebook op de digitale advertentiemarkt?

Google en Facebook domineren de digitale advertentiemarkt in Nederland. Welke kanalen bieden sterke alternatieve advertentieproducten? Lees hier meer.

Bekijk video →
search-bar-internet-algorithms-browse-engine-find-information-research-global-businessman-person_t20_Yw9rNX

Verbeter je SEO in minder dan een uur met deze tips

Bij SEO pas je de inhoud van jouw website zo aan dat deze bovenaan de zoekresultaten in Google verschijnt. Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat je publiek contact met je opneemt na het actief zoeken en vinden van jouw dienst. Lees hier een aantal quick-wins voor SEO-optimalisatie.

Bekijk video →
grocery-cart-with-covid-2019-corona-virus-outbreaking-medicines-tablets-and-currency-us-dollar_t20_E0XwNK (2)

Wat doet de coronacrisis met ons media- en koopgedrag?

Doordat we voor een groot deel allemaal thuis zitten, de horeca (nog) is gesloten en alle reizen worden geannuleerd is ons consumentengedrag flink veranderd. In deze blog bespreek ik hoe het dagelijkse media- en koopgedrag van Nederlanders is veranderd tijdens de coronacrisis.

Bekijk video →
online marketing tijdens corona

Online marketing in coronatijden – Wat eerdere recessies ons hebben geleerd

We bevinden ons volop in een zogenoemde coronarecessie met ongekende economische gevolgen. Hoe ga je hier als ondernemer mee om?

Bekijk video →
Schermafbeelding 2020-01-13 om 10.01.37

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Bekijk video →

Vanuit het perspectief van een expert:

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Bekijk video →