Installatiemarketing

Wij helpen je als marketingpartner in de installatiebranche.

Veel bedrijven in de installatiebranche zijn nog op een heel traditionele manier bezig met marketing: via beurzen, advertenties in vakbladen etc, terwijl het aankoopproces van hun klant steeds meer naar internet verschuift. Er zijn toeleveranciers van installateurs die hier op inspelen met handige webshops en adviserende websites. Er zijn echter ook bedrijven die gewoon op de ouderwetse manier hun website vol blijven zetten met technische specificaties van producten en weinig echt relevante informatie. Hierbij is het maar zeer de vraag of de installateur uiteindelijk goed geholpen wordt. Maar: hoe kun je de installateur dan wél goed helpen?

  • Waar liggen de kansen op het gebied van marketing voor jouw bedrijf?
  • Hoe bereik je je doelgroep op de beste manier en welke marketingmiddelen zet je in?

Doelgroep bereiken

Doelgroepen bereiken binnen de installatiebranche is niet eenvoudig, doordat er grote verschillen zijn in aankoopprocessen van klanten. De ene keer is er een installatietechnisch adviseur bij betrokken, de andere keer niet. Soms koopt de installateur bij de groothandel in; soms rechtstreeks bij de fabrikant. Sommige groothandels zijn alleen ‘dozenschuivers’ die producten verkopen. Andere ontpoppen zich meer en meer als echte kennispartners van de installateur. Hoe kom je er nou achter hoe jij het best je doelgroep kunt bereiken? Wij kennen als geen ander de bijzondere relatie in deze sector tussen adviseur, installateur, groothandel en fabrikant. Of het nu om W-gerelateerde marketingvraagstukken gaat of E-gerelateerde: SGNM spreekt de taal van de doelgroep.

Hoe wij je helpen:

Marketingstrategie

SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.

Omnichannel

Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing. 

Marketingondersteuning

Wij spelen uiterst flexibel en snel in op de marketingbehoeften van onze klanten. Marketingondersteuning van de digital marketeers van SGNM helpt bedrijven met de verdere professionalisering van hun marketingactiviteiten en het oplossen van capaciteits- en kennisvragen. We inventariseren de doelen, we stellen de grote lijn vast, zetten in, analyseren wat werkt en we optimaliseren constant.

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over installatiemarketing

advertentiemarkt-1200x600

Komt er een einde aan de heerschappij van Google en Facebook op de digitale advertentiemarkt?

Google en Facebook domineren de digitale advertentiemarkt in Nederland. Welke kanalen bieden sterke alternatieve advertentieproducten? Lees hier meer.

Bekijk video →
AI-marketingteams

Growth hacking en de komst van AI-marketingteams: een kijkje in de toekomst

Artificial Intelligence (AI) is een hot topic voor marketeers en voor de mensen die in marketingorganisaties werken. Is het gebruik van AI een hippe trend en zijn we dit over een paar jaar alweer vergeten? Of zijn AI-marketingteams een onontkoombaar onderdeel van onze toekomst?

Bekijk video →
blendle - content abonnementsmodellen

Veranderende abonnementsmodellen voor content bij Blendle, Spotify en Netflix

Einde aan het all-you-can-eat abonnement van Netflix, Spotify en Blendle. Wat betekent dit voor de toekomst van abonnementsmodellen? Lees het hier.

Bekijk video →
growth hacking skills

Wanneer ben je een growth hacker? Dit zijn de ultieme growth hacking skills

Wil je zelf growth hacking toepassen op jouw bedrijf? Of ben je op zoek naar een growth hacker als toevoeging aan je huidige team? Wat zijn …

Bekijk video →
digitale strategie

Digitale strategie: de klant centraal…

“Je moet de klant centraal stellen”. Je kunt tegenwoordig geen artikel lezen over marketing of verkoop, of het gaat daar over. Je vraagt je aan de ene kant af waar dat vandaan komt, die schijnbaar hernieuwde aandacht voor de klant. Je leest het hier!

Bekijk video →
Schermafbeelding 2019-11-07 om 09 (1)

Digitale strategie in de installatiebranche: de eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels.

De eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels. Check de video en lees ons bericht.

Bekijk video →

Vanuit het perspectief van een expert:

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Bekijk video →