Installatiemarketing
Wij helpen je als marketingpartner in de installatiebranche.
Veel bedrijven in de installatiebranche zijn nog op een heel traditionele manier bezig met marketing: via beurzen, advertenties in vakbladen etc, terwijl het aankoopproces van hun klant steeds meer naar internet verschuift. Er zijn toeleveranciers van installateurs die hier op inspelen met handige webshops en adviserende websites. Er zijn echter ook bedrijven die gewoon op de ouderwetse manier hun website vol blijven zetten met technische specificaties van producten en weinig echt relevante informatie. Hierbij is het maar zeer de vraag of de installateur uiteindelijk goed geholpen wordt. Maar: hoe kun je de installateur dan wél goed helpen?
- Waar liggen de kansen op het gebied van marketing voor jouw bedrijf?
- Hoe bereik je je doelgroep op de beste manier en welke marketingmiddelen zet je in?


Doelgroep bereiken
Doelgroepen bereiken binnen de installatiebranche is niet eenvoudig, doordat er grote verschillen zijn in aankoopprocessen van klanten. De ene keer is er een installatietechnisch adviseur bij betrokken, de andere keer niet. Soms koopt de installateur bij de groothandel in; soms rechtstreeks bij de fabrikant. Sommige groothandels zijn alleen ‘dozenschuivers’ die producten verkopen. Andere ontpoppen zich meer en meer als echte kennispartners van de installateur. Hoe kom je er nou achter hoe jij het best je doelgroep kunt bereiken? Wij kennen als geen ander de bijzondere relatie in deze sector tussen adviseur, installateur, groothandel en fabrikant. Of het nu om W-gerelateerde marketingvraagstukken gaat of E-gerelateerde: SGNM spreekt de taal van de doelgroep.
Hoe wij je helpen:
Marketingstrategie
SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.
Omnichannel
Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing.
Marketingondersteuning
Wij spelen uiterst flexibel en snel in op de marketingbehoeften van onze klanten. Marketingondersteuning van de digital marketeers van SGNM helpt bedrijven met de verdere professionalisering van hun marketingactiviteiten en het oplossen van capaciteits- en kennisvragen. We inventariseren de doelen, we stellen de grote lijn vast, zetten in, analyseren wat werkt en we optimaliseren constant.
Vanuit het perspectief van een expert:
Digitale strategie: de klant centraal…
“Je moet de klant centraal stellen”. Je kunt tegenwoordig geen artikel lezen over marketing of verkoop, of het gaat daar over. Je vraagt je aan de ene kant af waar dat vandaan komt, die schijnbaar hernieuwde aandacht voor de klant. Je leest het hier!
Digitale strategie in de installatiebranche: de eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels.
De eindklant als gemiste kans voor fabrikanten en groothandels. Check de video en lees ons bericht.
Nieuws, blogs & video's
Leer alles over installatiemarketing
Wij van SGNM adviseren…
“Wij van WC-eend adviseren… WC-eend.” Je kent ‘m vast nog wel, zelfs als je wat jonger bent. De slogan komt uit 1989, maar is nog steeds …
Welk social media kanaal zet jij in?
Steeds meer bedrijven zien het nut van social media in. Bedrijven gebruiken diverse platformen – Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en ga zo maar door – om …
Hoe te concurreren in een overvolle social media space
E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 …
Waarom je geen succes boekt met contentmarketing
Bloed, zweet en tranen in je contentmarketing gegoten, maar geen resultaten behaald? Dan kun je twee dingen doen: de handdoek in de ring gooien of een …
E-mailmarketing optimaliseren – hoe moet dat?
Mensen krijgen steeds meer informatie in kortere tijd tot zich die zij moeten verwerken, ook wel de ‘informatie-explosie’ genoemd. Om deze reden gaan mensen de informatie …
Waar praten jouw klanten online over?
Wat zijn de behoeftes van jouw doelgroep en waar lopen je klanten tegenaan? Wat vinden klanten van je producten en wat kan er beter? Om je …