Recruitment Marketing

De perfecte kandidaat snel, makkelijk en goedkoper werven met online marketing.

Het werven van kwalitatief personeel is lastig. Dit gaat inmiddels veel verder dan het plaatsen van een vacature op een paar jobportals en op je eigen website. En het wordt alleen maar moeilijker. Kandidaten kunnen kiezen bij wie ze gaan werken. Velen zijn helemaal niet actief op zoek naar een nieuwe baan. Het is dus de uitdaging om ze in beweging te krijgen en over te halen om bij jouw organisatie te komen werken. Dit noemen we recruitment marketing.

  • Waar liggen mijn kansen op het gebied van recruitment marketing?
  • Hoe bereik ik de perfecte kandidaten voor mijn vacatures?

Kandidaten boeien

SGNM helpt jouw bedrijf bij het ontwikkelen van een uniek employer brand om jou dichter bij die perfecte kandidaat voor je vacature te brengen. We geven je inzicht in hoe je potentiële kandidaten bereikt, werft en belangrijker nog hoe jij ze boeit. Wij voorzien in alle behoeften van bedrijven om de recruitment vraagstukken op te lossen.

Hoe wij je helpen:

Recruitment strategie

SGNM helpt jou om naar het grote geheel te kijken. Door van te voren na te denken over de juiste strategie krijg je antwoorden op vragen als: Hoe ziet mijn potentiële kandidaat eruit? Welke boodschap ga ik uitdragen naar potentiële kandidaten? Wat is de kracht van mijn werkgeversmerk? Wat onderscheidt mij als werkgever? Alleen dan gaat online recruitment marketing voor jou werken. We zoeken samen uit wat de beste combinatie en inzet van middelen is om jouw perfecte potentiële kandidaat te werven.

Candidate journey

Op basis van een uitvoerige analyse van jouw doelgroep bepalen we de juiste kanalen om jouw potentiële kandidaten te bereiken. Daarnaast is het ook belangrijk welke boodschap je uitdraagt. Dit is lastiger dan je denkt. De lijst met vaardigheden of competenties die je vaak gebruikt is hierbij niet voldoende. Samen zoeken we uit welke factoren jouw potentiële kandidaat echt boeien door ons echt te verplaatsen in de doelgroep. Vertel heel concreet wat je te bieden hebt en wat de kandidaat precies gaat doen. Maak het aantrekkelijk om te solliciteren!