Seniorenmarketing

Wij helpen je als marketingpartner in de seniorenbranche.

De groep senioren groeit hard. Heel hard. Nederland telde begin 2017 al 3 miljoen 65-plussers. Volgens ramingen van het CBS zal dit in 2040 gestegen zijn tot maar liefst 4,7 miljoen 65-plussers. Meer dan een kwart van de Nederlandse bevolking. Met een overheid die zich steeds verder terugtrekt, komen er daarmee steeds meer nieuwe kansen voor commerciële bedrijven om mensen te helpen om langer en beter zelfstandig te leven en te wonen. Hoe speel jij in op de kansen in de seniorenmarkt?

  • Waar liggen de kansen op het gebied van marketing voor jouw bedrijf?
  • Hoe bereik je je doelgroep op de beste manier en welke marketingmiddelen zet je in?

Doelgroep bereiken

Het aanspreken van senioren is niet eenvoudig. Niemand wil oud zijn, maar iedereen wil oud worden. Dat betekent dat het ook online van belang is om de juiste toon te vinden. En: om een online identiteit neer te zetten die betrouwbaarheid uitstraalt. Want dat vinden senioren belangrijk. Vaak zelfs belangrijker dan prijs. En: senioren kiezen voor kwaliteit en authenticiteit. Ook dat is iets om rekening mee te houden, met een juiste mix van online én offline media. Want ook dat is belangrijk om deze groep te bereiken met senioren marketing.

SGNM is gespecialiseerd in seniorenmarketing, voor bedrijven die zich richten op de doelgroep senioren. Wie denkt dat senioren weinig online actief zijn, heeft het mis. In de seniorenmarkt zijn de meeste van hen zijn net zo vaak en lang online te vinden als alle andere Nederlanders. Daarnaast is er een grote groep kinderen van senioren die hun ouders helpen met het online verzamelen van informatie bij het nemen van belangrijke aankoopbeslissingen.

Hoe wij je helpen:

Marketingstrategie

SGNM helpt bedrijven met het ontwikkelen van de beste marketingstrategie. Samen bepalen we de juiste combinatie en inzet van marketingmiddelen om de doelstellingen te behalen. We doen onderzoek naar de behoeftes van de klanten van onze opdrachtgevers en brengen touchpoints in kaart om de klant bij iedere stap in de klantreis zo goed mogelijk te kunnen voorzien in deze behoeftes.

Omnichannel

Op basis van keiharde data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert alle denkbare analyses voor je uit. Zoekwoorden analyses, SEO analyses, website analyses maar ook online concurrentieanalyses. Alles om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Van websites en webshops, inbound marketing en zoekmachinemarketing, tot social media marketing, videomarketing, online en offline advertising en emailmarketing. 

Marketingondersteuning

Wij spelen uiterst flexibel en snel in op de marketingbehoeften van onze klanten. Marketingondersteuning van de digital marketeers van SGNM helpt bedrijven met de verdere professionalisering van hun marketingactiviteiten en het oplossen van capaciteits- en kennisvragen. We inventariseren de doelen, we stellen de grote lijn vast, zetten in, analyseren wat werkt en we optimaliseren constant.

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over seniorenmarketing

generatiemarketing

Generatiemarketing: weg met de verwarring

Generatiemarketing is een breed begrip. Er bestaan grote verschillen tussen senioren en ook veel verwarring omtrent het begrip. Daarom is het goed om generatiemarketing of seniorenmarketing …

Bekijk video →
Percentage senioren niet online is nog maar 10 procent.

Senioren kunnen niet meer zonder internet!

Tegenwoordig zijn senioren online massaal te vinden. Het internetgebruik onder ouderen neemt de laatste jaren steeds meer toe. Met name social media en ook mobiele chatprogramma’s …

Bekijk video →

Vanuit het perspectief van een expert:

Omnichannel strategie: in 4 stappen toekomstbestendig bezig zijn met je klant

Welke rol speel je nu precies in al die fasen in het oriëntatie-, afwegings- en aankoopproces van je klant? Check de omnichannel strategie voor jouw rol!

Bekijk video →