Senioren bereiken in deze bijzondere tijden

Met onze jarenlange ervaring in de seniorenbranche én als marketingspecialist helpen wij jouw doelgroep thuis te bereiken.

De groep senioren groeit hard. Heel hard. Nederland telde begin 2017 al 3 miljoen 65-plussers. Volgens ramingen van het CBS zal dit in 2040 gestegen zijn tot maar liefst 4,7 miljoen 65-plussers. Meer dan een kwart van de Nederlandse bevolking. En juist deze doelgroep blijkt nu nog beter dan voorheen online en thuis goed te bereiken.

Het is een bijzondere tijd die vraagt om creativiteit, dingen anders te doen dan voorheen nu senioren niet of minder makkelijk naar de winkel komen. Daarvoor hebben wij met onze kennis in de seniorenmarkt een speciaal bereikpakket samengesteld zodat jouw bedrijf zoveel mogelijk senioren kan bereiken. Hierbij hebben wij van al onze campagnes in de afgelopen 5 jaar data verzameld over hoe senioren zich online oriënteren via zowel Google als Facebook & Instagram. Door deze data te koppelen aan campagnes zorgen wij voor een zo efficiënt mogelijke inzet van jouw marketingeuro’s. Bespaar kosten en bereik zo effectief én efficiënt mogelijk jouw doelgroep senioren.

  • Binnen 3-5 werkdagen jouw campagne live
  • Bereik tot 1.700.000 personen boven de 60 jaar
  • In print adverteren via het blad ONS van de Katholieke Bond voor Ouderen

Senioren bereiken: hoe doe je dat?

Het aanspreken van senioren is niet eenvoudig. Niemand wil oud zijn, maar iedereen wil oud worden. Dat betekent dat het ook online van belang is om de juiste toon te vinden. En: om een online identiteit neer te zetten die betrouwbaarheid uitstraalt. Want dat vinden senioren belangrijk. Vaak zelfs belangrijker dan prijs. En: senioren kiezen voor kwaliteit en authenticiteit. Ook dat is iets om rekening mee te houden, met een juiste mix van online én offline media. Want ook dat is belangrijk om deze groep te bereiken met senioren marketing.

SGNM is gespecialiseerd in seniorenmarketing, voor bedrijven die zich richten op de doelgroep senioren. Wie denkt dat senioren weinig online actief zijn, heeft het mis. In de seniorenmarkt zijn de meeste van hen zijn net zo vaak en lang online te vinden als alle andere Nederlanders. Daarnaast is er een grote groep kinderen van senioren die hun ouders helpen met het online verzamelen van informatie bij het nemen van belangrijke aankoopbeslissingen. Nu mensen meer thuis zitten in verband met de crisis, is er online een zeer hoge stijging in zoekgedrag en aankopen.

Wat hebben we te bieden?

Seniorenmagazine van KBO-Brabant: adverteren in print

KBO-Brabant is een actieve vereniging voor mensen van 50 jaar en ouder en heeft 130.000 leden.
KBO-Brabant zet zich in voor senioren op het gebied van gezondheid en zorg, mobiliteit, wonen en financiën. De ruim 130.000 leden van KBO-Brabant ontvangen 11 x per jaar het seniorenmagazine ONS. ONS behoort hiermee qua oplage en bereik tot de grootste seniorenbladen in Nederland.

In een oplage van ruim 110.000 exemplaren van het magazine ‘Ons’ worden de 130.000 leden van de seniorenorganisatie KBO-Brabant voorzien van uiterst relevante en prettig leesbare informatie. In het blad wordt ruim aandacht besteed aan onderwerpen zoals gezondheid en zorg.

Door de sterke binding van de leden met KBO-Brabant wordt het magazine zeer gewaardeerd en goed gelezen door de doelgroep: actieve 50-plussers. Wilt u de doelgroep senioren effectief bereiken? Adverteer
dan in dit ledentijdschrift 100% gericht op de doelgroep senioren. Het magazine ONS biedt u een perfect platvorm om ruim 130.000 actieve 50+ plussers te bereiken. Het magazine ONS is voor de leden een van de belangrijkste reden om lid te worden en te blijven van KBO Brabant, een organisatie met een grote lokale en regionale hechting en – vanwege haar omvang – een sterk landelijke impact.

Omnichannel aanpak

Op basis van onze data bepalen we nauwkeurig de juiste mix en invulling van online en offline marketingmiddelen. SGNM voert een analyse uit om ervoor te zorgen dat we de klant op elke mogelijke plek de beste ervaring kunnen bieden. Door je online én print advertenties op elkaar aan te laten sluiten, zorgen we voor zoveel mogelijk kwalitatief bereik.

Social media & zoekcampagnes

Wij spelen uiterst flexibel en snel in op de marketingbehoeften van onze klanten in deze bijzondere tijd.
De digital marketeers van SGNM helpen jouw bedrijf met de inrichting van jouw social media & zoekcampagnes. Ook zijn ze bereikbaar voor het oplossen van capaciteits- en kennisvragen. We inventariseren jouw doelen, we stellen de grote lijn vast, zetten in, analyseren wat werkt en we optimaliseren alle campagnes elke dag weer. Wij bereiken jouw doelgroep online via Google, Facebook & Instagram.

Jouw investering

Snel online

Binnen 3-5 werkdagen een campagne starten via Facebook & Instagram onder 50.000 60-plussers?
Met een aantal klikken zo geregeld.

1750
2 weken
  • Tot 50.000 60-plussers
  • Socialcampagne Facebook & Instagram
  • Rapportage

Print + online Nederland

Adverteer in het blad 'ONS' en zet een landelijke campagne op via zowel social media als Google.
Bereik gericht zoveel mogelijk potentiële klanten.

€4995 4250
2 weken
  • 1x 1/1 pagina in het blad 'ONS'
  • Tot 250.000 60-plussers
  • Socialcampagne Facebook & Instagam
  • Google Ads Campagne
  • Rapportage

Print + online Noord-Brabant

Het blad 'ONS' van KBO-Brabant verschijnt alleen in de regio Noord-Brabant. Zet een omnichannel campagne in door ook in Noord-Brabant online te adverteren.

3495
2 weken
  • 1x 1/1 pagina in het blad ONS
  • Tot 150.000 60-plussers
  • Socialcampagne Facebook & Instagram
  • Rapportage
POPULAIR

Nieuws, blogs & video's

Leer alles over seniorenmarketing

Senior Man Digital Tablet Connection Technology Concept

65-plusser bereiken? 6 Tips!

Volgens het CBS heeft de helft van de 65‑plushuishoudens meer dan een ton vermogen. De hoogste vermogens zijn dan ook te vinden bij de 65‑plussers. Uiteraard …

Lees artikel →
generatiemarketing

Generatiemarketing: weg met de verwarring

Generatiemarketing is een breed begrip. Er bestaan grote verschillen tussen senioren en ook veel verwarring omtrent het begrip. Daarom is het goed om generatiemarketing of seniorenmarketing …

Lees artikel →
Percentage senioren niet online is nog maar 10 procent.

Senioren kunnen niet meer zonder internet!

Tegenwoordig zijn senioren online massaal te vinden. Het internetgebruik onder ouderen neemt de laatste jaren steeds meer toe. Met name social media en ook mobiele chatprogramma’s …

Lees artikel →

Vanuit het perspectief van een expert:

6 Redenen om snel en voortvarend aan de slag te gaan met business to business marketing

Business to business marketing gaat de laatste jaren met name over digitalisering en innovatie van bedrijven. Uit verschillende grootschalige onderzoeken blijkt dat ‘digitalisering’ en ‘innovatie’ steevast de meest genoemde onderwerpen zijn die op de agenda staan van het management van middelgrote en grote bedrijven.

Bekijk video →

Vraag direct aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een pakket op maat?

Of heb je specifieke vragen?

06 11 59 15 22

Oscar van den Bosch

of e-mail oscar@sgnm.nl

Samen naar succes

SGNM helpt bedrijven om voorop te lopen. Jij met jouw expertise in jouw branche en jouw markt, wij met onze ervaring in strategie, marketing, technologie en organisatie.