Consumenten lezen gemiddeld 10 online reviews voordat ze het gevoel hebben een lokaal bedrijf te kunnen vertrouwen. Bedrijven lopen zelfs het risico om 22% van hun klanten te verliezen wanneer deze al een enkele negatieve review tegenkomen, meldt de schrijver van het artikel.
Dus wat zijn kernpunten waar je op moet focussen om de online reputatie van je bedrijf te beschermen? Hubspot benoemt de volgende tactieken:
- Zorg ervoor dat alle kanalen die je beheert jouw huidige waarden, communicatiestijl en visie volledig reflecteren.
- Hou alle online informatie die te maken heeft met je bedrijf moet up-to-date en consistent.
- Gebruik op eigen website een duidelijke en universele manier van communiceren om zo de kenmerken en werkwijze van jouw bedrijf te benadrukken.
- Ontwikkel, van begin tot eind, een positieve gebruikerservaring voor bezoekers van je website.
- Luister naar de feedback van klanten en reageer door middel van behulpzame en bruikbare adviezen op negatieve reacties.
Door de grootte van het internet kan het lastig zijn overzicht te houden op de online reacties die gaan over je bedrijf. Voor kleine tot middelgrote bedrijven, die vaak geen grote PR budgets hebben, zijn er handige programma’s beschikbaar die je helpen je online reputatie te managen. Benieuwd welke 5 reputatiemanagement software Hubspot aanraad?
Klik hier voor het hele artikel.