Human first – in de digitale wereld

Sasja Teering
Sasja Teering
Digital Manager
Sasja Teering
Sasja Teering
Digital Manager

Ik hoor het nog heel vaak: “Onze klanten die zoeken alleen informatie en bellen ons daarna liever op.” Of: “We hebben geen tijd om direct een chat op de website te beantwoorden, dus willen we geen chat op de website.” Maar als we dit koppelen aan het feit dat je klant centraal stellen de allerbelangrijkste motivatie moet zijn in alles wat jij als bedrijf doet, klinkt zo’n opmerking niet erg logisch toch? Sterker nog: als jij je als organisatie nog niet bezig bent of focust op technische ontwikkelingen dan ga je het al snel best moeilijk krijgen.

 

Om onze klanten steeds beter van dienst te zijn, is een digitale mindset super belangrijk. We kunnen onze klanten er niet alleen beter mee helpen, zij verwachten zelf ook steeds beter en sneller geholpen te worden. En hierin ook digitaal geholpen te worden. Steeds minder mensen willen bellen om een antwoord te krijgen, zij verwachten dit antwoord online. Ze willen zo snel en makkelijk mogelijk geholpen worden. Jouw klant verwacht dus (of ze het zelf bewust beseffen of niet) dat jij je digitaal ontwikkelt. Maar, klanten willen niet het gevoel hebben door een computer geholpen te worden. Dit kun je voorkomen door je digitale communicatie menselijk te maken.

De Conversational Human Voice (CHV) is een mooi voorbeeld hoe je ervoor kunt zorgen digitale assistenten steeds menselijker te maken. Benieuwd hoe? En hoe je o.b.v. hiervan aan de slag kunt met AI, chatbots en andere digitale ontwikkelingen? Lees het artikel hierover op Frankwatching.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.