5 tips om je doelgroep te binden via content

Mandy
Mandy
Mandy
Mandy

Tegenwoordig is een goede contentstrategie om je doelgroep aan te spreken niet meer weg te denken. Iedere doelgroep is anders en vraagt dus om een bepaalde aanpak in content-uiting. Hoe weet je nu of je interessante content schrijft waar je doelgroep wat aan heeft? Je wilt natuurlijk dat de klant zich op een bepaalde manier kan verbinden met jouw product of dienst!

TemplateToaster benoemt het belang van het creëren van betrokkenheid onder je doelgroep via content. Allereerst worden er in het artikel 10 manieren genoemd hoe je de juiste doelgroep kunt achterhalen. Vervolgens worden er 4 tips gegeven om je doelgroep te binden met content. Zelf heb ik hier nog een extra tip aan toegevoegd. In mijn ogen is visuele content, denk aan beeldmateriaal, even belangrijk als geschreven content. Hoe zorg je er nu voor dat je interesse wekt bij je doelgroep?

Op nummer één in onderstaand lijstje staat voor mij een belangrijke tip: iets wat vaak als vanzelfsprekend wordt beschouwd, maar zeker niet altijd wordt toegepast. Vaak zie je namelijk dat bedrijven onbewust veel content zenden over wie ze zelf zijn, in plaats van dat ze zich richten op de klant.

  1. Zet de klant centraal
    ‘Laat de content draaien om je publiek en zet de klant centraal’. Het lijkt zo eenvoudig om te schrijven vanuit de klant en niet het bedrijf zelf. Vaak zie je echter dat bedrijven graag naar buiten willen brengen hoe gespecialiseerd en goed ze zijn in plaats van te denken in klantwensen. Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan? Biedt mijn product of dienst de oplossing voor mijn klant?
  2. Benoem de voordelen
    Zet de klantbehoefte centraal en laat zien wat de voordelen zijn voor de klant.
  3. Urgentie kan helpen
    Door het laten zien van schaarste in aanschaf met een beperkte voorraad of tijd, kan een doelgroep getriggerd worden. Dat het laten zien van urgentie bij producten kan helpen, heeft te maken met de “fear of missing out“. Mensen willen niet het gevoel hebben dat ze iets moois mislopen.
  4. Gebruik een Call to Action
    Aan het einde van je tekst dient een heldere CTA te staan. Je doelgroep moet hier in één oogopslag zien wat er van ze wordt verwacht. Gaat het om een offerteaanvraag of het downloaden van een brochure?
  5. Last but not least | Visuele content
    Het binden van je doelgroep op tekstueel gebied is ontzettend belangrijk. Gebruik de juiste tone of voice en zet de klant centraal. Maar natuurlijk is beeld hierin net zo belangrijk! Visuele content wordt bijvoorbeeld sneller opgenomen en je kunt met beelden het gevoel dat je in de tekst wilt overbrengen aanzienlijk versterken.

Volg de 5 tips en weet je doelgroep te binden met unieke content.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.