Dé trend van 2020: bereik je doelgroep met interne influencers

Sten Knaven
Sten Knaven
Digital Growth Consultant
Sten Knaven
Sten Knaven
Digital Growth Consultant

We leven in een wereld waarin sociale media een belangrijke rol spelen. Samenwerken met influencers is dan ook niets nieuws. Forbes geeft zelfs 10 voordelen van het werken met (micro)influencers. De meest belangrijke voordelen van een samenwerking met (micro)influencers zijn: kwaliteit boven kwantiteit, authenticiteit waarborgen, unieke ROI, betekenisvolle resultaten en het creëren van een groot bereik in een niche met volgers. Maar, hoe zit het eigenlijk met interne influencers?

Opmars van interne influencers in 2020: hoe ziet deze trend eruit?

Onder interne influencers vallen de medewerkers uit het eigen bedrijf. Natuurlijk werken er verschillende typen medewerkers binnen een bedrijf, iedereen is uniek. Hoe bereik je jouw doelgroep met interne influencers? Het zal je vast niet zijn ontgaan dat externe influencers vaak veel geld kosten en vragen om een hoop tijd en energie om je bedrijf echt te leren kennen. Een interne influencer kent het bedrijf door en door en kan dus goed inspelen op de vraag van de klant.

3 belangrijke kenmerken van een interne influencer

Onlangs las ik een interessant artikel over de opmars van interne influencers in 2020, waarin de medewerkers in verschillende categorieën worden verdeeld. Eén ervan, de ‘Trouwe fan’, is de medewerker die je het best kunt inzetten voor het promoten van jouw product of dienst onder de doelgroep. In het artikel staan 3 belangrijke kenmerken genoemd waar een goede interne influencer aan moet voldoen, namelijk:

  • Geloofwaardigheid
  • Trots
  • Overtuiging

Zelf ben ik van mening dat consistentie voor het bereiken van je doelgroep met interne influencers ook erg belangrijk is. Als een interne influencer voldoet aan de 3 kenmerken, betekent dit niet automatisch dat iemand ook voor ieder product of dienst geschikt is. De huisstijl van je bedrijf moet gewaarborgd blijven bij de uiting in contentcreatie door de interne influencer. Wees consistent in het gebruik van interne influencers en de diverse kanalen waar je de interne influencers voor inzet. Op deze manier straal je als bedrijf met de interne influencers authenticiteit uit.

Maak jij al gebruik van interne influencers om je doelgroep te bereiken? Lees het hele artikel van “Interne influencers in opmars: #internfluencer” op Frankwatching

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.