Hoe communiceer je met jouw publiek in tijden van de coronacrisis?

Mandy Bakker
Mandy Bakker
Mandy Bakker
Mandy Bakker

We leven in een wereld waarin (COVID-2019) het coronavirus ons in de macht houdt. Met ongekende economische gevolgen, werken we massaal thuis waar dit mogelijk is. De communicatielijnen verlopen veelal digitaal. Er ontstaan andere wensen en behoeften vanuit je publiek. Maar, bestaan er ook kansen als het gaat om het bereiken van je publiek?

Begrip en saamhorigheid in tijden van het coronavirus

Waar we in deze tijden rekening moeten houden met belangrijke voorzorgsmaatregelen voor het coronavirus, liggen er op het gebied van communicatie ook kansen. Onlangs las ik een interessant artikel die de impact en kansen benadrukt vanuit het perspectief van ondernemers en marketeers tijdens de coronacrisis. Ondanks de impact die de ondernemers ervaren tijdens de coronacrisis blijven ondernemers denken in mogelijkheden. Begrip en saamhorigheid spelen nu een belangrijke rol bij beslissingen en creatieve ideeën.

Gebruik jij al de juiste kanalen?

Juist nu is het belangrijk om te kijken naar je dienst of product. Omdat we in deze samenleving momenteel gebonden zijn aan een digitale wereld, is het goed om te kijken waar je online staat. Gebruik je al de juiste kanalen om te communiceren met je publiek? Nu we massaal aan huis gebonden zijn, wordt social media veel gebruikt. Speel in op de behoefte van jouw publiek.

Optimaliseer content

Ligt het werk nu tijdelijk stil of weet je niet waar je moet beginnen? Neem de tijd voor optimalisatie van je content. Grote kans dat je publiek nu meer tijd heeft om de boodschap te lezen. De communicatielijnen zijn nu weliswaar veranderd, maar bieden nieuwe mogelijkheden om je publiek te bereiken. Ontdek meer creatieve mogelijkheden voor je bedrijf in tijden van corona.

Bron: Emerce

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.