Zet jij je B2B-content al in als leadgenerator?

Arie van Loopik
Arie van Loopik
Digital Transformation Consultant
Arie van Loopik
Arie van Loopik
Digital Transformation Consultant

Voor marketeers die werkzaam zijn in de B2B-markt is het opstellen en (regelmatig) delen van content vaak een uitdaging. Uit het Amerikaanse onderzoek ‘2020 B2B Benchmarks, Budgets, and Trends’ blijkt dat een groot deel van de B2B-marketeers content opstelt voor het creëren van leads. Heel logisch natuurlijk, want uiteindelijk wil je als marketeer bijdragen aan de omzetgroei van je organisatie. Wat vergeten wordt, is contentcreatie voor bestaande klanten. Dit is een grote gemiste kans! 

Wanneer je content maakt voor je bestaande klanten, bouw je aan de loyaliteit. Een loyale klant voelt zich aan je gebonden, waardoor je met je content aan je relatie met een bestaande klant werkt. Ieder contactmoment kan weer dienen als upselling-kans. Het is belangrijk om de upselling aan bestaande klanten als doel te stellen bij het schrijven van de content. Niet te specifiek ‘Koop dit, koop dat…’ maar juist om bestaande bestaande klanten te helpen om nog meer resultaat te behalen met het product of de dienst die jij biedt. 

Een andere voordeel van contentcreatie voor bestaande en loyale klanten is dat zij dienen als ambassadeur voor je organisatie. Ambassadeurs dragen (idealiter) hun enthousiasme over aan hun netwerk en zo creëer je dus ook nieuwe leads. 

Richt jij je met je B2B-content al op je bestaande klanten om nieuwe leads te genereren?

 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.