Contentstrategie
Het belang van contentstrategie
Content is er in alle soorten en maten
Geschreven content
Geschreven content zet je in gedrukte media in zoals in magazines en brochures. Maar natuurlijk ook online: op je website, in e-mail- en in social media marketing. Variërend van heel kort tot heel lang.
Video- en audiocontent
Bij video- en audiocontent gaat het om beeld en/of geluid. Videofragmenten, maar ook complete films. Animaties. Commercials. Audiofiles. Podcasts. Meestal online ingezet op websites en in social media kanalen.
Beeldcontent
Bij beeldcontent gaat het om foto’s, illustraties, infographics etc.. Beeldcontent is overtuigend en wordt in vrijwel alle marketingkanalen toegepast. In combinatie met tekst vaak als flyers, banners en out-of-home uitingen.
Live content
Live content is krachtige content. Een beurs, een symposium, trainingen, lezingen: meestal is er directe interactie met je doelgroep mogelijk. Dat geeft extra waarde die andere typen content niet of nauwelijks bieden.
Jouw contentuitdagingen lossen wij graag op
Hoe maak ik met content impact op mijn doelgroep?
Begrijp ik de vraagstukken en uitdagingen van mijn doelgroep?
Hoe schrijf ik fris, afwisselend en aansprekend?
Zo creëren we jouw contentstrategie
Intake
In het intakegesprek brengen we alle relevante zaken in kaart om te kunnen starten met de contentstrategie. Je doelgroep en je marketingdoelstellingen zijn de belangrijkste onderwerpen.
Inventarisatie
We inventariseren de thema’s en invalshoeken die centraal staan in jouw contentstrategie. Relevant en doorslaggevend voor je doelgroep en uiteraard nauw aansluitend bij jouw marketingdoel.
Uitwerking
We werken de contentthema’s en -invalshoeken per marketingkanaal uit tot een contentkalender en een schrijfwijzer (‘copyplatform’), zodat er samenhang ontstaat en alle relevante aspecten aan bod komen.
Oplevering
We leveren de contentstrategie zó bij je op, dat deze direct gereed is voor uitvoering. Door jouzelf, of door ons; desgewenst máken we de content ook voor je.
De basis van een goede contentstrategie
De werkwijze van SGNM
Koers bepalen
Kiezen
Knallen
Waar houd je rekening mee?
Doelgroep en doelstellingen
Voorkennis en informatiebehoefte
Uniformiteit en herkenbaarheid
Plaats van publicatie
Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.
Manager Business Development
Lars Bles
Manager Business Development