Voor de Bouw, Installatie & Vastgoed

Content­strategie

Met een contentstrategie bepalen we samen wát je communiceert en hoe je die informatie gestructureerd verspreidt en beheert. Dit omvat je hele bedrijf, merk, product of dienst. Het zorgt voor consistente en relevante communicatie. Dat leidt tot grotere klantbetrokkenheid, effectievere marketingcampagnes en een efficiëntere inzet van je marketingbudget. Ontdek hoe een contentstrategie jouw marketing op een hoger niveau brengt.
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Waarom een contentstrategie niet mag missen

Het belang van contentstrategie

Content is een van de krachtigste elementen van je marketingaanpak. Een goed verhaal kan je marketing maken. Of breken… Het belang van een goede contentstrategie is dus groot. Het is ten slotte de inhoud van de boodschap die je in je marketing onder de aandacht brengt van je doelgroep. Mensen worden tegenwoordig overspoeld met informatie. Wil je opvallen, dan moet je met iets goeds komen. Iets dat relevant en onderscheidend is. Zodat het je doelgroep bereikt en raakt.
Contentcollega van SGNM achter bureau
Wat is content eigenlijk?

Content is er in alle soorten en maten

Geschreven content, videocontent, audiocontent, ‘live’ content. Kort, in de vorm van een tweet. Lang in de vorm van een whitepaper. Heel lang in de vorm van een boek, een dagprogramma van een event etc.
Geschreven content

Geschreven content zet je in gedrukte media in zoals in magazines en brochures. Maar natuurlijk ook online: op je website, in e-mail- en in social media marketing. Variërend van heel kort tot heel lang.

Video- en audiocontent

Bij video- en audiocontent gaat het om beeld en/of geluid. Videofragmenten, maar ook complete films. Animaties. Commercials. Audiofiles. Podcasts. Meestal online ingezet op websites en in social media kanalen.

Beeldcontent

Bij beeldcontent gaat het om foto’s, illustraties, infographics etc.. Beeldcontent is overtuigend en wordt in vrijwel alle marketingkanalen toegepast. In combinatie met tekst vaak als flyers, banners en out-of-home uitingen.

Live content

Live content is krachtige content. Een beurs, een symposium, trainingen, lezingen: meestal is er directe interactie met je doelgroep mogelijk. Dat geeft extra waarde die andere typen content niet of nauwelijks bieden.

Jouw content­uitdagingen lossen wij graag op

SGNM icoon
Hoe maak ik met content impact op mijn doelgroep?
Wij hebben er een eigen methode voor ontwikkeld die het jou makkelijk maakt. Zo hoef je niet meer dagen bezig te zijn met het nadenken over contentcreatie.
Begrijp ik de vraagstukken en uitdagingen van mijn doelgroep?
Wij weten wat je doelgroep inhoudelijk bezig houdt. Hierdoor stemmen wij de content exact af op de vragen en uitdagingen van jouw doelgroep.
Hoe schrijf ik fris, afwisselend en aansprekend?
Onze tekstschrijvers zijn creatief en taalvaardig. Voor elke doelgroep in jouw branche. Zo zorgen we dat we specifiek voor jouw doelgroep de juiste snaar raken.
Hoe werken wij?

Zo creëren we jouw contentstrategie

De basis van een goede contentstrategie

De basis van iedere goede contentstrategie is planmatigheid, consistentie in je aanpak en een uitstekende kennis van je doelgroep. Wat is écht relevant voor hen? Dit inzicht zorgt ervoor dat jij content kunt ontwikkelen die er echt uit springt bij jouw doelgroep. Hier hebben wij met onze jarenlange ervaring in de branche veel inzicht in waardoor we jou goed kunnen adviseren. Benieuwd hoe?
Wat mag je van ons verwachten

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.
SGNM icoon
Wat is belangrijk?

Waar houd je rekening mee?

Doelgroep en doelstellingen
Jouw doelgroep, je marketingvraagstuk en de marketingdoelstellingen bij jouw contentstrategie zijn sterk richtingbepalend bij de ontwikkeling van je contentstrategie..
Voorkennis en informatiebehoefte
Een effectieve contentstrategie vraagt om een grondig begrip van de voorkennis en informatiebehoefte van je doelgroep. Wij brengen dit in kaart, voor een optimale aansluiting.
Uniformiteit en herkenbaarheid
Uniformiteit en herkenbaarheid is belangrijk voor goede content. Schrijfstijl, aanspreekvorm, eventueel gebruik van jargon etc.: wij beschrijven het uitgebreid voor je in een copyplatform.
Plaats van publicatie
Elk marketingkanaal heeft eigen contentkarakteristieken. Die zijn van invloed op de te gebruiken stijl, omvang van de content, aanspreekvorm etc. Wij weten hoe het werkt.
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon