Customer Journey & Buyer Persona
Twee kanten van dezelfde medaille
Wanneer beschrijf je een customer journey?
Een customer journey beschrijf je o.a. als voorbereiding op marketingcampagnes, een kanaalstrategie en een contentstrategie . Je brengt er het beslissingsproces van je klant mee in kaart. Zo weet je waar je in je marketing op in moet spelen in iedere fase: van bewustwording en overweging tot aankoop en loyaliteit.
Wanneer beschrijf je een buyer persona?
Jouw uitdagingen, onze kracht
Ik wil inzicht in het aankoopproces van mijn doelgroep
Ik wil inzicht in mijn klantbehoeften
Mijn klantreis is heel complex
Zo creëren wij jouw customer journey & buyer persona
Intake
In een intake brengen we de basis in kaart. We bespreken je doelen en brengen samen de actuele situatie in kaart: wat zijn de huidige touchpoints en globale doelgroepkenmerken?
Analyse
We analyseren de uitkomsten van de intake en verdiepen de analyse op basis van onze expertise, aanvullende interviews en onderzoek.
Uitwerking
We werken de customer journey en buyer persona in detail voor je uit met een beschrijving van alle gewenste touchpoints en gedetailleerde doelgroepkenmerken.
Presentatie
We presenteren de customer journey en buyer persona in een hanteerbaar geheel dat overzicht en inzicht biedt en klaar is om in de praktijk gebruikt te worden.
De basis
De werkwijze van SGNM
Koers bepalen
Kiezen
Knallen
Wat kun je van ons verwachten
Diepgaande inzichten
Heldere analyses
Overzicht en inzicht
Praktijkgerichtheid
Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.
Manager Business Development
Lars Bles
Manager Business Development