In Bouw, Installatie & Vastgoed

Customer Journey & Buyer Persona

Een belangrijke marketing uitdaging is om in al je marketingkanalen een perfecte aansluiting te vinden op het beslissingsproces van je klant. Zodat je je klant raakt en verleidt tot aankopen. Daarvoor moet je je klant echt doorgronden en begrijpen. Een goed uitgewerkte customer journey en buyer persona maken het eenvoudig.
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED

Twee kanten van dezelfde medaille

Een customer journey brengt de overwegingen en beslismomenten van een klant in kaart, terwijl een buyer persona inzicht geeft in wie die klant is en hoe je deze aanspreekt. Samen zorgen ze voor een optimale klantbenadering in elke fase van het aankoopproces. Twee kanten van dezelfde medaille dus.
Customer journey
1. Bewustwording
De klant ontdekt een behoefte of probleem en verdiept zich daarin om het helder te krijgen.
2. Overweging
De klant onderzoekt mogelijke oplossingen en vergelijkt opties: concurrerende oplossingen.
3. Aankoop
De klant kiest uit een van de concurrerende opties en koopt het product of de dienst.
4. Loyaliteit
De klant blijft trouw en herhaalt aankopen of beveelt anderen het product of de dienst aan.
Buyer persona
1. Identificatie
In de buyer persona beschrijf je de relevante demografische en psychografische kenmerken van de klant.
2. Beoordeling
In de buyer persona beschrijf je op welke manier de klant je product of dienst evalueert.
3. Conversie
In de buyer persona beschrijf je de inzichten die je klant motiveren om te kopen.
4. Retentie
In de buyer persona leg je vast hoe je de klant tevreden houdt en terug laat komen.
Customer Journey

Wanneer beschrijf je een customer journey?

Een customer journey beschrijf je o.a. als voorbereiding op marketingcampagnes, een kanaalstrategie en een contentstrategie . Je brengt er het beslissingsproces van je klant mee in kaart. Zo weet je waar je in je marketing op in moet spelen in iedere fase: van bewustwording en overweging tot aankoop en loyaliteit.

Arie aan het praten met een collega op kantoor
Buyer Persona

Wanneer beschrijf je een buyer persona?

De buyer persona zet je op papier als je inhoudelijk in wilt spelen op de afwegingen van de klant. Je doorgrondt je klant ermee in iedere fase van zijn of haar aankoopproces en sluit daar zorgvuldig op aan. Zo ben je in staat om in iedere fase je klant inhoudelijk te beroeren en te raken.
Muriel wijst naar iets op het beeldscherm bij Marissa

Jouw uitdagingen, onze kracht

SGNM icoon
Ik wil inzicht in het aankoopproces van mijn doelgroep
Bij SGNM mag je premium marketing verwachten.
Ik wil inzicht in mijn klantbehoeften
SGNM werkt waar mogelijk altijd op basis van spijkerharde data.
Mijn klantreis is heel complex
Bij SGNM draait alles om het beoogde marketingresultaat.

Zo creëren wij jouw customer journey & buyer persona

De basis

De basis van elke beschreven customer journey en buyer persona is: ken je doelgroep. Doorgrond en begrijp hun afwegingen. Weet wat ze nodig hebben. Heb je dat goed en in detail helder, dan ben je er eigenlijk al. En daar helpen wij je bij.
SGNM icoon
Waarom kiezen voor SGNM?

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.

Wat kun je van ons verwachten

Diepgaande inzichten
Met onze expertise en diepgaand begrip van alle doelgroepen in Bouw, Installatie en Vastgoed hebben we alles in huis om je maximaal te ondersteunen.
Heldere analyses
Wij zorgen ervoor dat je customer journey en buyer persona compleet zijn. Zodat je geen enkele relevante touchpoint of doelgroepkenmerk over het hoofd ziet.
Overzicht en inzicht
We presenteren de customer journey en buyer persona in overzichtelijke visuele lay-outs voor een optimaal inzicht en overzicht.
Praktijkgerichtheid
Bij SGNM houden we het praktisch: customer journeys en buyer persona’s worden direct toepasbaar uitgewerkt, zonder nutteloze theoretische verhandelingen.
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon