In Bouw, Installatie & Vastgoed

Data-driven marketing

Een goede data-analyse zorgt voor betere marketingbeslissingen dan wanneer je uitsluitend je marketing praktijkervaringen gebruikt. Data-driven marketing is een strategische benadering, waarbij je marketingdata verzamelt over je klanten, je markt, je producten en diensten en je concurrenten. Deze data zet je in om je marketing voortdurend te optimaliseren en door te ontwikkelen.
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Waarom kiezen voor data driven marketing?

Waarom data zo belangrijk zijn

Data geven je helder inzicht in het gedrag, de voorkeuren en de behoeften van je (potentiële) klanten. Zonder dit inzicht neem je marketingbeslissingen alleen op basis van gevoel en ervaring. Maar dat is nooit objectief. Data zijn dat wel. Zo stem je jouw marketingaanpak veel kwalitatiever af op je doelgroep. Juist dat maakt data driven marketing zo succesvol. 

Met data-inzichten bespaar je bovendien op je marketingbudget. Heb je de juiste data, dan zie je precies wat wel werkt en wat niet. Zo zie je sneller waar je mee moet stoppen, maar ook wat de moeite waard is om door te ontwikkelen.

Bouwplaats inmeten
KPI’s, Google Analytics en dashboards

Data zijn voor ons belangrijk

No data, no marketing. Een effectieve marketingaanpak kan in onze visie niet zonder data. Data geven je inzicht, overzicht en de mogelijkheid om je marketing te optimaliseren. Data die wij gebruiken voor onze keuzes zijn ondermeer KPI’s, GA4 statistieken en marketing dashboards.
KPI's

Met Marketing Key Performance Indicators (‘KPI’s’) monitoren we de voortgang van je marketing. Zo zien we hoe je marketing presteert in relatie tot je aanpak en je doelen.

Cookies en analysetools

Een toenemend gebruik van cookieblokkades maakt het er niet makkelijker op om online gedrag meetbaar te maken. Toch zijn er nog steeds genoeg mogelijkheden met tools als GA4, SEMrush, Hotjar en verschillende andere waar we mee werkgave van alle belangrijke marketing KPI’s en -statistieken. 

Marketing dashboard

Een marketing dashboard is een visuele weergave van alle belangrijke marketing KPI’s en -statistieken. Vaak centraal en op een overzichtelijke wijze samengebracht op één scherm of platform. Wij maken er standaard gebruik van.

Jouw data-uitdagingen lossen wij graag op

SGNM icoon
Ik weet niet waar ik moet beginnen

Er is zo veel data, dit overzichtelijk in te richten, te analyseren en mee adviseren is soms moeilijk om mee te beginnen. Wij helpen je starten.

Mijn marketingdoel is niet goed meetbaar
Zó!: wij maken van jouw marketingdoelen meetbare KPI’s en helpen met het meetbaar maken.
Mijn data is niet overzichtelijk
SGNM ontwikkelt complete marketingdashboards voor je, zodat jij altijd het overzicht van je doelstellingen behoudt.
Hoe werken wij?

Zo zorgen we dat je data bijdragen aan jouw marketingdoelen

Zonder data geen marketing

Marketing is een dynamisch vakgebied, waarin de behoeften en het gedrag van jouw klanten en van je concurrenten voortdurend veranderen. De variatie aan beschikbare marketingkanalen en hun mogelijkheden groeit maar door. Data zijn in dit krachtenveld onmisbaar om die dynamiek te blijven begrijpen en er grip op te krijgen. 

Data stellen je in staat om voortdurend en systematisch je marketingaanpak te verbeteren door de resultaten meetbaar te maken. Verbeteringen leiden vaak weer tot nieuwe inzichten en aandachtspunten. Marketing is daardoor nooit ‘af’, maar heel goed stapje voor stapje te optimaliseren. Zonder data geen marketing.

Wat mag je van ons verwachten

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.
SGNM icoon
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon