Marketingkanalen: hoe kies je?
Wat is een kanaalkeuzestrategie?
Waarom is een kanaalkeuzestrategie belangrijk?
Wat zijn de voordelen?
Budgetoptimalisatie
Met een uitgekiende kanaalkeuzestrategie besteed je je marketingbudget op de best haalbare manier en bespaar je kosten.
Optimale marketingresultaten
Gericht communiceren in kanalen waar je doelgroep te vinden is leidt tot hogere conversieratio’s en daarmee optimale marketingresultaten.
Grotere klanttevredenheid
Kies je de juiste kanalen, dan communiceer je efficiënter en persoonlijker met je doelgroep. Dat vergroot de klanttevredenheid.
Consistente klantbeleving
Een goed gekozen mix van kanalen zorgt voor een consistente ervaring voor je klant, ongeacht waar deze jouw boodschap tegenkomt.
Jouw uitdagingen lossen we graag op
Ik weet niet welke kanalen het beste zijn
Op welke kanalen vind ik mijn doelgroep?
Welk kanaal zet ik waarvoor in?
Zo ontwikkelen wij jouw kanaalkeuzestrategie
Intake
In het intakegesprek geef je een indicatie van je budget, doelgroep en doelstellingen.
Inventarisatie behoeften
Wij brengen jouw doelgroepbehoeften in kaart via een uitgebreide data-analyse.
Kanaalstrategie
We stellen een cijfermatig onderbouwde optimale mix van kanalen voor je samen.
Mediaplanning en -inkoop
We maken een uitgekiende mediaplanning en verzorgen op aanvraag jouw media-inkoop.
Creatieve realisatie en traffic
We verzorgen de creatieve realisatie en plaatsing van campagne-uitingen.
Meten en evalueren
We verzorgen meetbaarheid, rapportages en optimalisatievoorstellen.
Krijg inzicht in je jaardoelen
De werkwijze van SGNM
Koers bepalen
Kiezen
Knallen
Welke kanalen?
Elementen van een kanaalkeuzestrategie
Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.
Manager Business Development
Lars Bles
Manager Business Development