In Bouw, Installatie & Vastgoed

Marketing­kanalen: hoe kies je?

Marketingkanalen zijn platforms en mediamerken waarmee je je doelgroepen bereikt. Naast algemene platforms zoals Google, Facebook en LinkedIn tellen de Bouw-, Installatie- & Vastgoedsector samen ruim 400 specialistische mediamerken, waarvan de meeste 3-5 verschillende mediakanalen bieden. Hoe maak je de juiste keuze? Hoe weet je welke kanalen te kiezen voor het beste resultaat?
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Kies voor de juiste combinatie

Wat is een kanaalkeuze­strategie?

Meestal heb je de keuze uit tientallen tot soms honderden verschillende mogelijkheden om met je doelgroep in contact te komen. Zelden volstaat één platform of één mediamerk: niet één ervan biedt jou 100% bereik in je doelgroep. Met een kanaalkeuzestrategie bepaal je op een onderbouwde manier welke combinatie jou de grootste kans geeft op een succesvolle marketingaanpak.
Traffic marketeer achter haar bureau
Arie en bernice hebben een serieus gesprek
Waarom kiezen?

Waarom is een kanaalkeuze­strategie belangrijk?

Er zijn online kanalen zoals websites en e-mail. En offline kanalen zoals gedrukte media, radio, televisie en live events. Elk van deze mediumtypen heeft haar eigen sterktes en zwaktes. Binnen elk mediumtype heeft elk platform en mediamerk ook nog eens een uniek eigen kwalitatief en kwantitatief bereik in een doelgroep. Kies je de verkeerde mediumtypen, kanalen of mediamerken doordat je doelgroep daar nauwelijks aanwezig is -of bijvoorbeeld alleen in geringe aantallen-, dan verspil je je marketingbudget. Een kwalitatieve kanaalkeuzestrategie helpt dit te voorkomen.

Wat zijn de voordelen?

Budget­optimalisatie
Met een uitgekiende kanaalkeuzestrategie besteed je je marketingbudget op de best haalbare manier en bespaar je kosten.
Optimale marketing­resultaten
Gericht communiceren in kanalen waar je doelgroep te vinden is leidt tot hogere conversieratio’s en daarmee optimale marketingresultaten.
Grotere klant­tevredenheid
Kies je de juiste kanalen, dan communiceer je efficiënter en persoonlijker met je doelgroep. Dat vergroot de klanttevredenheid.
Consistente klantbeleving

Een goed gekozen mix van kanalen zorgt voor een consistente ervaring voor je klant, ongeacht waar deze jouw boodschap tegenkomt.

Man die een steen in 2 stukken slijpt

Jouw uitdagingen lossen we graag op

SGNM icoon
Ik weet niet welke kanalen het beste zijn
Wij kennen echt álle kanalen in Bouw, Installatie & Vastgoed. Hierdoor weten we binnen welke kanalen het voor jou het meest efficiënt is om je marketingbudget te besteden en welke niet.
Op welke kanalen vind ik mijn doelgroep?
Wij weten precies welke kanalen jouw doelgroep gebruikt. Zo hoef jij alleen budget in te zetten binnen de kanalen waar je jouw doelgroep écht bereikt.
Welk kanaal zet ik waarvoor in?
Adverteer je online of offline? Ga je naar de beurs of organiseer je een eigen event? Ga je voor branding of leadgeneratie? Wij helpen je deze antwoorden te vinden.
Hoe werken wij?

Zo ontwikkelen wij jouw kanaalkeuze­strategie

Krijg inzicht in je jaardoelen

Een kanaalkeuzestrategie is een belangrijk onderdeel van je marketingjaarplan. De keuze van de juiste kanalen heeft grote invloed op de vraag of je jouw marketing jaardoelstellingen waar maakt. Door data te verzamelen over de resultaten van de kanalen die je inzet, maak je direct meetbaar wat de bijdrage is van ieder kanaal en of je in de loop van het jaar ‘op schema ligt’. Zodat je waar nodig tijdig bij kunt sturen.
Wat mag je van ons verwachten?

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.
SGNM icoon

Welke kanalen?

De keuzemogelijkheden in kanalen is enorm. Wat is voor jou de beste combinatie van kanalen om je marketingdoelstelling waar te maken? SGNM zoekt het voor je uit en maakt er een goed onderbouwd plan voor. Een selectie uit de kanalen waar we veel mee werken:
Google logo
LinkedIn logo
Meta logo
Billboard logo
SEO logo
Mailchimp logo in het zwart
YouTube logo

Elementen van een kanaal­keuzestrategie

Doelgroep
Wie willen we precies bereiken met jouw marketinginzet? Wat zijn belangrijke kenmerken om rekening mee te houden bij de kanaalkeuze?
Zoekwoordonderzoek
Een zoekwoordonderzoek geeft inzicht in de specifieke vraagstukken waar jouw doelgroep mee te kampen heeft waar in de marketinginzet op ingespeeld wordt.
Doelstellingen
Welke marketingdoelstellingen willen we precies bereiken met jouw marketingaanpak in de verschillende fases van de klantreis die jouw klant aflegt in zijn of haar aankoopproces?de klantreis die jouw klant aflegt in zijn of haar aankoopproces?
Kanaalopties
Rekening houdend met doelgroep, zoekwoordonderzoek, doelstellingen en fases in het aankoopproces van jouw klant: welke kanaalopties zijn er allemaal beschikbaar?
Kanaalkeuze
Op basis van je budget, je marketingdoelstellingen en bereik, advertisingtarieven en kwaliteit van de kanalen die geïnventariseerd zijn stellen wij een optimale mix voor je samen.
Mediaplanning en -inkoop
We bepalen timing, frequentie en duur van je kanaalinzet in de vorm van een mediaplan. Desgewenst kopen we ruimte voor je in bij de kanalen die in jouw plan voorgesteld zijn.
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon