Voor Bouw, Installatie & Vastgoed

Marketing­jaarplan

In een (omnichannel) marketing jaarplan bepaal je wat in het komende jaar je marketinginzet is. Het jaarlijkse plan is het logische vervolg op de omnichannel marketingstrategie, waarin je voor meerdere jaren je marketingaanpak en -visie vastlegt. Het geeft je houvast, overzicht en consistentie.
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Marketingdoelstellingen

Jij wilt toch ook je marketing­doelstellingen waar maken?

Als marketeer formuleer je doelen die je met de uitvoering van je marketingaanpak wilt halen. Deze geven richting en helpen je om keuzes te maken. Het waarmaken van jouw doelstellingen toont het succes van je marketing. In het marketing jaarplan maak je de keuzes voor de inzet van je marketing concreet. Zo houd je koers en stuur je ieder jaar bij om de strategische doelen uit je langetermijn omnichannel marketingstrategie te bereiken.

Waarom een marketing jaarplan?

Lange termijn visie, korte termijn acties

In een jaarplan bepaal je wat het komend jaar de bijdrage is van je marketinginzet aan de lange termijn doelen uit je meerjarige omnichannel marketingstrategie .

Flexibiliteit en aanpassing

Een marketing jaarplan geeft je de flexibiliteit om je aanpak aan te passen aan marktveranderingen, klantbehoeften of nieuwe trends zonder de hele marketingstrategie te herschrijven.

Budgettering

Je marketing jaarplan zorgt voor een gedetailleerde en onderbouwde toewijzing van budgetten, afgestemd op de specifieke campagnes en marketingacties van dat jaar.

Prioritering en focus

Met een jaarplan splits je je prioriteiten op in haalbare, concrete acties, projecten en campagnes voor het komende jaar. Zo houd je focus en overzicht in je marketing.

Muriel wijst naar iets op het beeldscherm bij Marissa

Marketing jaarplan:
de onderdelen

Een marketing jaarplan kent een aantal vaste onderdelen die ieder jaar terugkomen. Zo bouw je aan een consistente opbouw van je marketinginzet. In je jaarplan neem je tenminste de volgende onderdelen op:
Doelgroepen en doelstellingen
Op wie richt je marketing zich het komende jaar en wat wil je bij hen bereiken?
Kanaalkeuze en contentstrategie
Acties en campagnes: welke media-, en marketingkanalen zet je in en op basis van welke contentstrategie?
Actieplanning
Welke concrete marketingactiviteiten zijn op welk moment nodig?
Budgetverdeling
Hoe verdeel je je budget over de acties en campagnes?

Jouw uitdagingen, onze kracht

SGNM icoon
Slimme besteding van je marketingbudget

Onze omnichannel aanpak zorgt voor de meest effectieve besteding van je marketingbudget.

Begrip van jouw doelgroep(en)

We kennen jouw doelgroepen en spreken hun taal. Dat geeft jou marketingsucces!

Marketingkeuzes zonder aannames

We onderbouwen jouw marketingkeuzes met data. Dat geeft de zekerheid dat je de juiste beslissingen neemt.

Hoe werken wij

Zo ontwikkelen wij jouw marketing jaarplan

Content: je basis voor succes

Uiteindelijk ziet jouw doelgroep natuurlijk maar één aspect van jouw marketing jaarplan en dat is de content. In de vorm van advertenties, blogs, video’s, teksten op landingspagina’s etc. Dat maakt content tot het fundament van je marketing jaarplan. De basis voor succes. Content – in welke vorm dan ook – moet daarom altijd relevant zijn en je doelgroep bereiken en raken. Als marketingspecialist in Bouw, Installatie & Vastgoed weten we bij SGNM precies hoe je dat doet voor alle doelgroepen in deze sectoren. We helpen je graag met deze kennis!
SGNM icoon
Wat mag je van ons verwachten?

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.

Succesvolle cases

Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon