Omnichannel
marketingstrategie
Wat is een marketingstrategie?
Waarom is het van belang?
Met een omnichannel marketingstrategie creëer je toekomstperspectief en een duidelijke richting. Vanuit een analyse van de ondernemersvisie achter je bedrijf, en data-analyses van je huidige marketingperformance, je doelgroepen en je directe concurrenten bepalen we samen je marketingdoelen. Hieropt volgt een gefaseerde aanpak voor meerdere jaren hoe deze doelen te bereiken. Via je website, campagnes, media-inzet, content, design etc.
Wat zijn de voordelen?
Bepaalt je koers
Een effectieve strategie: geeft helderheid
Onderbouwt keuzes en resultaat
Een effectieve strategie: geeft bewijs.
Faseert
Een effectieve strategie: prioriteert.
Bespaart
Een effectieve strategie: kost minder.
Geen marketingstrategie? Geen focus!
Met een marketingstrategie ben je verzekerd van resultaat. Zoals een routeplanner je helpt om een bestemming te vinden en jou daar moeiteloos binnen de geplande tijd naartoe leidt. Zonder routeplanner geen aankomst.
Zonder gedegen strategie ben je wel bezig met marketing, maar is het de vraag waar dat toe leidt. De focus ontbreekt. Daar kun je heel druk mee zijn. Misschien kom je zo heel toevallig wel ergens uit waar je wilt zijn, of in de richting van waar je wilt zijn. Misschien ook niet. Zonde van je tijd en van het geld. Toch?
Jouw uitdagingen, onze kracht
Ik weet niet goed wat het doel is van mijn marketing
Wil je er leads mee genereren? Moet het naamsbekendheid opbouwen? En welke resultaten heb je nodig om de bedrijfsdoelstellingen te behalen? Wat is de bijdrage van marketing hierin? Deze vragen beantwoorden we met een marketingstrategie.
Mijn marketing mist een duidelijke richting
Zonder duidelijke (marketing)doelstellingen, inzicht in je doelgroep en je concurrentie is het moeilijk te bepalen welke marketingacties het gewenste resultaat leveren. Je mist richting. Een marketingstrategie creëert duidelijkheid en richting.
We realiseren resultaat, maar niet genoeg
Waarschijnlijk mis je focus. Marketingacties leveren vaak wel iets op, maar zonder doordachte strategie blijft het beoogde resultaat achter. Bij ons draait alles om marketingresultaat. Een goede strategie is de basis hiervoor.
Zo creëren we samen jouw omnichannel marketingstrategie
Intake - Workshop
In een workshop inventariseren we de uitgangspunten en het vertrekpunt van jouw omnichannel marketingstrategie.
Data-analyse
Op basis van data-analyses brengen we je huidige marketinginzet en concurrentiepositie in beeld en verzamelen we data over jouw doelgroepen.
Positionering
We beoordelen je huidige en je gewenste positionering en de toegevoegde waarde in de markt(en) waarin je actief bent.
Doelstellingen en strategie
We ontwikkelen een meerjaren strategie voor je waarin we je doelen bepalen en uiteenzetten hoe je deze in jaarlijkse samenhangende stappen realiseert.
Presentatie
We presenteren de uitkomsten van je omnichannel marketingstrategie bij jou op locatie en maken desgewenst afspraken over de implementatie ervan in de praktijk.
De basis van iedere marketingstrategie
De werkwijze van SGNM
Koers bepalen
Kiezen
Knallen
Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.
Manager Business Development
Lars Bles
Manager Business Development