Voor Bouw, Installatie & Vastgoed

Omnichannel
marketing­strategie

Een succesvolle marketingaanpak is onmogelijk zonder een omnichannel marketingstrategie. Hierin maak je haarscherpe, onderbouwde keuzes in je positionering, doelgroepen, kanalen, content, design etc. Zodat deze elementen perfect samenhangen en elkaar maximaal versterken. Dat zorgt ervoor dat je op de slimste, snelste en meest kosten-efficiënte manier je lange termijn marketingdoelen realiseert.
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Wat houdt dit in?

Wat is een marketing­strategie?

Veel bedrijven werken zonder marketingstrategie. Een doordachte marketingstrategie bepaalt de start- en concurrentiepositie van je huidige marketing, stelt lange termijn doelen en onderbouwt positionering, doelgroepen, kanalen, content en design van je product, dienst, bedrijf of merk. Allemaal gericht op de creatie van een consistente, samenhangende totaalaanpak voor de lange termijn. Een effectieve marketing strategie is gebaseerd op data. Ontbreken data, dan mis je een kans, want een datagestuurde strategie geeft op basis van feiten inzicht in de gewenste koers, het benodigde marketingbudget en de meest effectieve besteding ervan. Het biedt ook een logisch overzicht van de jaarlijkse stappen die nodig zijn voor de uitvoering.
collega's aan het brainstormen in de vergaderruimte
2 marketeers zijn bezig met het lezen van data
Waarom wil je een marketingstrategie?

Waarom is het van belang?

Met een omnichannel marketingstrategie creëer je toekomstperspectief en een duidelijke richting. Vanuit een analyse van de ondernemersvisie achter je bedrijf, en data-analyses van je huidige marketingperformance, je doelgroepen en je directe concurrenten bepalen we samen je marketingdoelen. Hieropt volgt een gefaseerde aanpak voor meerdere jaren hoe deze doelen te bereiken. Via je website, campagnes, media-inzet, content, design etc.

Wat zijn de voordelen?

Bepaalt je koers

Een effectieve strategie: geeft helderheid

Onderbouwt keuzes en resultaat

Een effectieve strategie: geeft bewijs.

Faseert

Een effectieve strategie: prioriteert.

Bespaart

Een effectieve strategie: kost minder.

Zonnepanelen op het dak van een huis

Geen marketing­strategie? Geen focus!

Met een marketingstrategie ben je verzekerd van resultaat. Zoals een routeplanner je helpt om een bestemming te vinden en jou daar moeiteloos binnen de geplande tijd naartoe leidt. Zonder routeplanner geen aankomst.

Zonder gedegen strategie ben je wel bezig met marketing, maar is het de vraag waar dat toe leidt. De focus ontbreekt. Daar kun je heel druk mee zijn. Misschien kom je zo heel toevallig wel ergens uit waar je wilt zijn, of in de richting van waar je wilt zijn. Misschien ook niet. Zonde van je tijd en van het geld. Toch?

Werken met pin-up stickers tijdens een brainstorm

Jouw uitdagingen, onze kracht

SGNM icoon
Ik weet niet goed wat het doel is van mijn marketing

Wil je er leads mee genereren? Moet het naamsbekendheid opbouwen? En welke resultaten heb je nodig om de bedrijfsdoelstellingen te behalen? Wat is de bijdrage van marketing hierin? Deze vragen beantwoorden we met een marketingstrategie.

Mijn marketing mist een duidelijke richting

Zonder duidelijke (marketing)doelstellingen, inzicht in je doelgroep en je concurrentie is het moeilijk te bepalen welke marketingacties het gewenste resultaat leveren. Je mist richting. Een marketingstrategie creëert duidelijkheid en richting.

We realiseren resultaat, maar niet genoeg

Waarschijnlijk mis je focus. Marketingacties leveren vaak wel iets op, maar zonder doordachte strategie blijft het beoogde resultaat achter. Bij ons draait alles om marketingresultaat. Een goede strategie is de basis hiervoor.

Hoe werken wij?

Zo creëren we samen jouw omnichannel marketing­strategie

De basis van iedere marketing­strategie

Iedere marketingstrategie is gebaseerd op: inventarisatie, (data)analyse, beoordeling en advies. Het resultaat is een samenhangende totaalaanpak. Hier kun je jaren mee vooruit en je leidt er direct je jaarlijkse marketingaanpak uit af. Zo werk je consistent, gedegen en stapsgewijs naar de lange termijn doelen van je marketing. 
SGNM icoon
Wat mag je van ons verwachten?

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon