Augmented Reality, ben jij het al tegen gekomen?

Bob Rademaker
Bob Rademaker
Digital Designer
Bob Rademaker
Bob Rademaker
Digital Designer

Steeds vaker kom ik ermee in aanraking; toepassingen in Augmented Reality. Wat is het en wat kan je er als consument of onderneming mee?

Wat is Augmented Reality?

Augmented Reality (ook wel AR genoemd) wordt vaak verward met Virtual Reality. Toch is er een wezenlijk verschil. AR is een techniek die je in staat stelt om een nieuw (digitaal) product voor te stellen in een bestaande omgeving. Dit doe je door de omgeving te scannen waardoor je je als consument een goede voorstelling maakt van hoe het product in jouw omgeving past.

Bij Virtual Reality wordt de ‘echte’ wereld niet meegenomen.

Pokémon Go

Augmented Reality kan ook gebruikt worden om te gamen. Wie kent niet de Pokémon Go-hype van enkele jaren geleden. Niantic, de maker van dit spel, verdient nog steeds bakken met geld aan dit spel dat gespeeld wordt op mobiele telefoons waarin veelvuldig gebruik wordt gemaakt van Augmented Reality.

Grote bedrijven gingen je al voor!

Steeds meer organisatie maken al gebruik van Augmented Reality. Grote voorbeelden zijn:

Meer dan een trend

Volgens Gartner zullen 100 miljoen consumenten in 2020 on- en offline aankopen doen via Augmented Reality. Al gebruiken grote merken de toepassing steeds vaker, het MKB blijft nog achter bij deze toepassing. Er zijn dus nog grote stappen te zetten. Hebben jouw klanten ook baat bij toepassingen in Augmented Reality? Wij denken graag met je mee.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.