Hé ondernemer, is jouw marketingstrategie wel future-proof?

Manon
Manon
Online Marketeer
Manon
Manon
Online Marketeer

Vóór corona waren we niet bezig met echte future-proof plannen. Niemand had zich de coronacrisis kunnen inbeelden. Maar nu moeten we ons allemaal aanpassen aan een nieuwe realiteit. Ik kwam laatst een artikel tegen op Frankwatching over de coronacrisis en marketing. Babs Muljadi geeft daarin nuttige tips over hoe je jouw marketingtijd zo goed mogelijk inzet. Maar waarom lees ik in deze en ook andere artikelen ‘coronacrisis en corona-proof’? Als corona ons iets heeft bewezen, is het wel dat we ons op alles moeten voorbereiden. Niet alleen nu corona-proof, maar juist future-proof. Hoe? Dat vertel ik je in dit artikel.

Investeer marketingtijd in kennis

Als je future-proof wilt zijn, moet je blijven groeien als bedrijf. Jezelf continu doorontwikkelen en innoveren. Al helemaal in de snel veranderende wereld van online marketing. Hoe doe je dat? Door je marketingtijd te investeren in kennis. Stel het volgen van die ene cursus of het terugkijken van die ene webinar niet langer uit! Richt je op het ontwikkelen van je vakkundigheid. Met de juiste kennis in huis ben jij iedereen te slim af.

Future-proof: denk groots

Met de juiste kennis kun je je ook de juiste toekomstige ‘noodscenario’s’ voorstellen die op jouw organisatie van toepassing zijn. Hoe groter je denkt, hoe meer de realiteit meevalt. Het gaat hier echt om een combinatie van voorstellingsvermogen en kennis. Wat zijn realistische scenario’s waar jij je voor jouw organisatie op moet focussen? Als je hier een concreet antwoord op hebt, ben je op alles voorbereid. Future-proof dus!  Terwijl je concurrentie dit wellicht niet is. 

Een voorbeeld: wat doe je bij koopkrachtverlaging van je doelgroep? Zijn er andere producten of doelgroepen waar jij je dan op kan richten? Als je je daar nu al in verdiept, sta je op het moment dat het gebeurt niet voor een verrassing, maar kun je direct aan de slag! Sneller dan je onvoorbereide concurrenten. Lees ook hier ons artikel over hoe media- en koopgedrag verandert met de tijd. 

Maak je marketingbudget future-proof

Maximale impact realiseren met minimale kosten. Klinkt dit je als muziek in de oren? Maar geen idee waar je moet beginnen? Geen probleem! Wij helpen je verder. 

Heb jij zicht op hoeveel je jaarlijks uitgeeft aan marketing? En nóg belangrijker: hoeveel elke campagne opbrengt? Het belangrijkste is het meten en evalueren van je resultaten. Waarom? Als je weet wat werkt en niet werkt, kun je doordacht jouw marketingbudget herverdelen. Heb je op een gegeven moment bijvoorbeeld minder marketingbudget beschikbaar? Dat kan gebeuren, geen probleem. Focus je dan op de belangrijkste campagnes, waarvan je dus uit ervaring weet dat die het meeste opbrengen. Zo blijf je future-proof minded. Zelfs met een kleiner budget! 

Wil je weten of jouw marketingstrategie future-proof is? Onze marketingexperts helpen je graag op weg! Neem contact met ons op voor meer informatie. Bel naar 085-0030334 of stuur een mailtje naar info@sgnm.nl.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.