YouTube-advertenties: zeven redenen om er nu mee te beginnen

Jelle
Jelle
Jelle
Jelle

YouTube is dé plek waar mensen content bekijken. Van auto’s tot kookvideo’s en van gaming tot sport. Je vindt het op dit platform. Het is daarom een uitgelezen medium om jouw advertenties te laten zien aan het grote (of specifiek kleine) publiek. WebFX geeft je in dit artikel zes voordelen van het inzetten van YouTube-advertenties. Wij hebben er daar zelf nog een niet te missen reden aan toegevoegd.

Hierom start je met YouTube-advertenties

  1. Je advertenties op YouTube zijn kostenefficiënt. Omdat YouTube onderdeel is van Google, maakt ook dit kanaal gebruik van het PPC (Pay-per-click) systeem. Zoals de naam beschrijft, worden de kosten pas in rekening gebracht op het moment dat de klant daadwerkelijk op de advertentie klikt. Dus niet wanneer hij of zij hem enkel te zien krijgt. Je betaalt hierdoor nooit te veel om goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep.
  2. Je bereikt de doelgroep nauwkeurig door de uitgebreide targeting-mogelijkheden. Hierdoor krijgen de juiste personen de boodschap te zien. Ben je bijvoorbeeld een autodealer in Gelderland en wil je uitbreiden? Dan kies je ervoor om de advertenties te laten zien bij video’s die gaan over auto’s die verkocht worden in Nederland.
  3. Verbind jezelf met je publiek. Op het moment dat een potentiële klant jouw bedrijf aan het werk ziet in een video, wekt dat emoties op. Doe je dat op de juiste manier, dan zullen deze emoties als positief worden ervaren door de kijker. Hierdoor voelt hij of zij zich meer met jouw bedrijf verbonden en is de keuze om voor jouw product of dienst te kiezen makkelijker gemaakt.
  4. Volg eenvoudig de statistieken van je advertentie. Net als bij alle andere online advertenties houd je de statistieken nauw in de gaten. YouTube zorgt voor een overzichtelijke en uitgebreide statistiekenpagina. Op basis hiervan stuur je de campagne bij.
  5. De resultaten volgen snel. Maandelijks kijken miljarden mensen video’s op het platform. Zet je jouw advertentie voor het begin van, of tijdens, een video, dan is dat een garantie van views. Op de eerste dag van de campagne is je bedrijf al bij honderden mensen meer bekend geworden. Dit leidt al snel tot de eerste inzichten over de campagne.
  6. Je profileert je bij het grote publiek. Doordat er maandelijks miljarden mensen over de hele wereld gebruik maken van dit platform, groeit je naam snel. Waar een lokaal huis-aan-huisblad een oplage van 8500 heeft, bereik je dit aantal op YouTube mogelijk al binnen een dag. Mogelijk, want dit is uiteraard afhankelijk van de omvang van de potentiële doelgroep die je wil bereiken.
  7. YouTube houdt zijn kijkers relatief lang op het socialmediakanaal. Volgens het platform duurt een gemiddelde sessie 40 minuten. Dit betekent dat de kans nog groter is dat jouw doelgroep (meerdere keren) in contact komt met jouw bedrijf. En hoe vaker contact, hoe meer kans er is dat potentiële klanten worden bereikt.

Nu je weet wat de mogelijkheden zijn van YouTube-advertenties, raad ik je aan om het zelf eens gaan te proberen! Wil je graag meer weten over YouTube advertising of heb je hulp nodig bij het opzetten van een campagne? Neem dan contact met ons. Dit kan door te bellen naar 085-0030334 of stuur een e-mail naar info@sgnm.nl

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.