Geplaatst op
Leestijd
5 minuten
Categorieën

Data-driven marketing: je kunt er niet omheen

Je hebt de term waarschijnlijk al heel vaak gehoord – of hoort deze steeds vaker – Data-driven marketing. Marketeers doen dit al heel lang, maar met de opkomst van AI en steeds meer beschikbare data, speelt data-driven marketing een steeds grotere rol.
Data-driven marketing- je kunt er niet omheen blog headerfoto
Je hebt de term waarschijnlijk al heel vaak gehoord – of hoort deze steeds vaker – Data-driven marketing. Marketeers doen dit al heel lang, maar met de opkomst van AI en steeds meer beschikbare data, speelt data-driven marketing een steeds grotere rol. Dat data-driven marketing steeds groter wordt zie je terug in onderstaande historische zoektrends uit de Google Zoekwoordenplanner:
datadrivenmarketing
Je ziet dat over de afgelopen 4 jaar het zoekverkeer enorm is gegroeid en dat je als bedrijf of marketeer genoeg mogelijkheden hebt om gebruik te maken van data-driven marketing. Een gemiddelde marketeer gebruikt ongeveer 24 verschillende tools om alle activiteiten uit te kunnen voeren. De wereld verandert, snel. En daarmee de techniek die we gebruiken ook. Er komen dus steeds nieuwe tools om data te verzamelen en analyseren. Met de opkomst van Artificial Intelligence zelfs ook automatisering en optimalisering van data, websites, advertenties, etc. Niet alleen voor de marketing overigens, ook voor sales. De mogelijkheden zijn eindeloos en als je niet uitkijkt kun je verdrinken in het aantal tools dat je gebruikt. Om dit toch enigszins overzichtelijk te houden heeft Gartner in zijn Marketing Hype Cycle de belangrijkste op een rijtje gezet:
Bron: Gartner.com

Download onze brochure

Kom meer te weten over onze dienstverlening door onze brochure te downloaden

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meer lezen?

Bekijk onze andere blogs

SGNM icoon