Terwijl ik dit schrijf regent het pijpenstelen. En dat terwijl de zomer officieel is begonnen. Maar aangezien we nu toch niet op het strand kunnen liggen, kunnen we de tijd maar beter nuttig gebruiken. Zeer nuttig zelfs: ga deze zomer aan de slag met SEO contentmarketing! Waarom nu? En niet later dit jaar? Ontdek het in dit artikel.
Langetermijndenken
Contentmarketing is een langetermijninspanning. Je kunt niet zomaar een keer een blogje plaatsen en dan verwachten dat je het komende half jaar gigantische bezoekersstromen naar je website trekt. Regelmatig relevante artikelen plaatsen, daar boek je resultaten mee. De wat kalmere periodes van het jaar, zoals de zomer, zijn het perfecte moment om te beginnen: een contentstrategie opzetten kost best wat tijd en die heb je tijdens de drukkere maanden niet.
Bovendien kun je met content heel goed vooruit werken. Als je eenmaal in kaart hebt gebracht waar jouw doelgroep op googelt en wat voor onderwerpen je dus voor je SEO-blogs moet kiezen, kun je goed vooruit schrijven. Een flinke reeks klaarzetten voor als je straks even geen tijd hebt.
SEO Contentmarketing: klaar voor de drukte begint
Nog een belangrijke reden om nu aan de slag te gaan met SEO-content: in de zoekwoordplanner van Google (een handige tool om te ontdekken waar je doelgroep op googelt), kun je zien hoeveel zoekverkeer je door het jaar heen hebt op bepaalde termen. Je ziet daar, zoals in de grafiek hieronder, dat er bij veel onderwerpen een dipje zit in de hoeveelheid rond augustus. In september neemt dat weer toe. Als je dus pas vanaf september SEO-blogs zou gaan maken, mis je een hoop zoekopdrachten. Als je in augustus bijvoorbeeld al een berg SEO-artikelen online zet, kunnen mensen die in september gaan googelen ze vinden!

Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je blogs ook echt goed gevonden gaan worden. Op de eerste pagina in de Google-resultaten en dan het liefst nog zo hoog mogelijk ook. Tips voor hoe je dat voor elkaar krijgt, vind je hier.
Wil je aan de slag met SEO contentmarketing, maar weet je niet goed hoe? Wij helpen je! Neem contact op via onderstaand formulier. Dan bekijken we samen wat we voor jouw bedrijf allemaal kunnen bereiken.